Rolex plaatjes - only 📷 (Deel 1)

Wingdings volgens mij.

11 likes

Heel mooi :ok_hand: :ok_hand:

1 like

thanks!

Ik heb overigens even een NOOB vraag: Ik ben driftig in alle foto’s mijn serienummer weg aan het gummen. Ik zie op HF veel leden zie die elkaar erop attenderen dat dat nummer zichtbaar is… maar waarom is dat eigenlijk erg?

1 like

Dat is iets wat ik ook niet begrijp,hoor allerlei verhalen erover!
Maar vind hetzelf niet echt boeiend.

Mogelijk verzekerings(oplichtings)dingetje.

7 likes

Blijf het ook raar vinden want een AD heeft er geen enkele moeite mee als je foto’s neemt

9 likes

Stel het serienummer van je horloge is zichtbaar kan iemand hier misbruik van maken. Ze kunnen hier verzekeringsfraude mee plegen Ze kunnen dan aangifte doen en hebben dan het serienummer van een bestaand horloge. Dit om eea geloofwaardiger te maken. Het is allemaal niet heel waarschijnlijk, maar je moet het gewoon niet willen.

1 like

Van de serienummers? Heel onwaarschijnlijk dat ze hier geen problemen mee hebben.

Blijven gummen dus!

Iemand die met een serienummer verzekeringsfraude wil plegen kan toch gewoon een willekeurig nummer kiezen dan? Hoeft toch niet een nummer te zijn dat iemand op een foto toont. Ik snap het ook niet zo geloof ik.

1 like

Heb vaak foto’s gemaakt bij een AD, nooit
Iemand die iets over serienummers zei.

Op zich begrijp ik de waarde van een uniek nummer voor een oplichter wel. Met een willekeurig nummer loop je misschien het risico om betrapt te worden. Deze zou al eens eerder gebruikt kunnen zijn. Heb je een nummer waarvan je zeker weet dat die verder nog nooit ergens gemeld is dan is de kans groter dat je ermee weg komt (denk ik).

1 like

Deze week een Datejust uit mijn geboortejaar overgenomen van @Samme. Wat een verdomd mooi horloge voor zijn leeftijd!

8 likes

Oke, stel…jij zou die Dweller tweedehands gekocht hebben en het liefst met cash.

Ik maak in Photoshop een aankoopfactuur van één of andere Spaanse chorizo AD en ik zet het serienummer van die joekel erop.

Daarna ga ik naar de politie om aangifte te doen van mijn gestolen Dweller, ik heb nota bene een foto van dat horloge op “mijn” pols met het serienummer erop en die factuur.

Wat denk je dat er gaat gebeuren als je die Dweller in de toekomst bij een AD inlevert voor service?

5 likes

Dan krijgen we Lebowski achtige scenario’s. Ik houd mijn kleed liever schoon.

Bedankt voor je uitleg… weer net iets minder NOOB vandaag.

2 likes

Niks aan de hand met mijn aankoopfactuur van S&C, die mijn pas ook hebben geactiveerd.

1 like

Dat heeft ook niks te maken met het feit dat er eigenaren zijn die wel moeten blurren, maar fijn voor je. :joy:

1 like