Rolex Precision 1952 laten opknappen of niet?

Hallo allen,

De vraag naar jullie toe is of het een goed idee is om het horloge te laten opknappen of niet.
Het horloge heeft sowieso een onderhoudsbeurt nodig. Het valt altijd stil.
Mocht ik het laten opknappen zou ik het liefst de wijzerplaat zo houden. Is dat mogelijk?
De kast laten polijsten of niet?
Is het horloge volledig origineel?

Alvast bedankt voor jullie antwoorden en/of ideeën.

scalle

4 likes

3 likes

5 likes

Heb je ook een foto van de voorkant? Edit: aha.

Opknappen is een breed begrip. Als je hem een beurt laat geven doen ze waarschijnlijk ook de kast wel even in bad.
Een voorzichtig poetsdoekje voor wat extra glans kan prima, zolang je de hoeken en randen scherp houdt.

Als je aangeeft dat de wijzerplaat zo moet blijven doen ze dat uiteraard. Jij bent de baas.

1 like

ik zou hem toch ook een onderhoudsbeurt laten geven hoor :+1:
prachtig horloge toch :+1:

2 likes

Een service verdient dit horloge zeker, maar alsjeblieft niet laten polijsten. Zoals is gezegd alleen wat schoonmaken, want dan past de kast het best bij deze wijzerplaat.
Heel gaaf horloge.

2 likes

Engelse kast vind ik opmerkelijk. Maar dat verklaart ook waarom hij 9 karaats is. Re-case?

1 like

Hoeveel mm is dit dan?

Wat een mooi stukje oud pols sieraad .!

2 likes

Dennison maakte vroeger kasten voor Rolex, dus hier is niet zoveel geks aan.

2 likes

Waarschijnlijk domme vraag. :smiley: Ik ben een leek met horloges. :blush:
Bedoel je poetsdoek om specifiek goud mee te poetsen of een ander soort poetsdoek?

Het horloge is 36 mm

1 like

Mooi hoor. Niet teveel aan doen.

Wel bijzonder dat er nog Dennison opstaat. Zou het een recased wo2 horloge zijn?

In any case. Cool ding!

1 like

Erg mooi, zorgvuldig laten servicen!

1 like

Enig idee hoeveel zoiets kost laten servicen?

Weer iets geleerd :+1:

Omdat ik Omega als thema van m’n horloge liefhebberij heb, ken ik de service prijzen daar wel een beetje van. Dit is natuurlijk een heel speciaal geval, het zal toch al gauw een paar honderd euro gaan kosten. Maar ik zou het uiteindelijk (in de toekomst?) wel een keer laten doen.

Ik zal het horloge zeker een onderhoudsbeurt laten geven. Eerst nog op zoek naar goede horlogemaker
hier bij in de buurt.

Bedankt aan allen voor de info.

2 likes

Dezelfde foto staat nu op de Belgische site tweedehands? :wink: