Rolex - schommelt tussen lopen en niet lopen

Hallo,

Ik heb in 2019 een Explorer I gekocht, heel erg tevreden over mijn aankoop. Prachtig horloge, simpel en tijdloos. Ik snuister geregeld rond op dit forum maar dit is mijn eerste post tot nu toe. Simpelweg omdat ik niet goed weet hoe mijn - wss domme vraag - te formuleren op Google. Ik weet ook niet echt wat de correcte termen zijn, so here it goes:

In deze bizarre tijden draag ik mijn Rolex niet de hele dag en ligt hij dus vaak stil. Nu is het mij opgevallen dat hij soms helemaal stopt met lopen en dan na halve dag uit zichzelf opnieuw begint te lopen. Mij leekt het mij vreemd dat hij eigenlijk constant “aan” en “uit” gaat. Kan het dat ik door hem gewoon even vast te nemen terug wat energie geef om verder te lopen? Als ik hem gewoon opwindt en draag lijkt hij perfect te lopen. Wat denken jullie?

Hartelijk dank & groeten uit Brussel!

Als die aankoop nieuw was dan schreeuwt dit om een gevalletje garantie… terug naar dealer voor een eerste onderzoek lijkt me.

Als het een gebruikt exemplaar was en er geen garantie meer is dan zal een servicebeurt nodig zijn.

3 likes

Je weet dat het een automatisch horloge is, toch? Windt op door je beweging. Bij lang stil liggen valt het horloge stil, tot je weer opwindt door dragen of draaien aan kroon.

2 likes

Zie :arrow_up::arrow_up::arrow_up::arrow_up:.
Kan gebeuren. Jou horloge heeft geen batterij.
Wel leuk deze post

1 like

Ts geeft aan dat het horloge uit zichzelf gaat lopen wanneer deze op de tafel oid ligt, nadat deze een poosje niet gedragen is.

Hij geeft ook aan…

Dus jeroen kan het wel bij het juiste eind hebben.
Even vragen aan ts.

Die is kapot. Zal er je er 1000 voor geven

19 likes

Dus, ik draag hem laten we zeggen 18u niet. Dan hangt hij aan zo’n juwelenhoudertje en ik verplaats hem naar mijn bureau waar ik eventjes deze post tik, loop er nog wat mee rond in huis en nu loopt hij weer zonder hem op te winden.

@anon66746476EV, ik weet dat het een automatisch horloge is. Maar ik vroeg me dus af hoe gevoelig dit juist is. Of hij helemaal moet stoppen met lopen of dat hij zeg maar “aan” en “uit” kan gaan door minieme bewegingen als vastnemen bijvoorbeeld.

Jou opmerkingen altijd :joy:

2 likes

‘Aan’ wel. ‘Uit’ (door minieme beweging) in de regel niet. ‘Uit’ door een val op een tegelvloer weer wel…

2 likes

Dit komt doordat je hem simpelweg oplaadt door de bewegingen die je het horloge laat maken. Aangezien je hem niet veel beweegt, zal hij na een korte periode wel weer uitvallen.

Hallo,

Vertel ons eerst even of je het nieuw gekocht hebt of in occasie… maw garantie of onderhoud…

Wind hem manueel ongeveer 30x op via kroon en leg hem neer op je houder.

Nu zou hij als het goed is ongeveer 48 uur moeten werken.

Indien dit niet het geval is, dan moet je er toch eens naar laten kijken.

Door hem vast te nemen kan je de balans veer even weer op gang schudden en pers je misschien nog een laatste kracht uit de hoofdveer.

Ik geef sowieso 100 euro meer dan @Drebin :sunglasses:

4 likes

Wind hem eens helemaal op, ( 20 a 30 keer aan de kroon draaien) en kijk dan eens hoelang hij blijft lopen.

Dan zou hij minimaal een dag moeten lopen.

Bedankt voor de vele reacties jongens :blush:
Ik heb hem in november nieuw gekocht bij een Rolex verdeler in Leuven.
Ik zal de 48u test doen!

Altijd handig

1 like

Anders ff aan Dorien vragen of ze hem door Mathilde wil laten testen bij Georges… :rofl:

1 like

Ik dit topic openen in de hoop op een wonder… Een rolex die schommelt en loopt… ik dacht, hij kan meer dan mijn kleine neefje

8 likes

Haha! Zoals ik al zei, geen idee wat de correcte terminologie hiervoor is.
:man_facepalming:

Antwoord is al gegeven. Helemaal opwinden.
Kijken of hij blijft lopen voor een langere tijd.
Weet iemand de gangreseve?
En als je twijfelt langs de rolex verdeler. Deze term is veel leuker dan dan AD

En trek je niet aan wat @Drebin of @BMWX6M zeggen je horloge is meer waard. Ik zou er zeker 1500 voor geven :yum::sunglasses:

4 likes

Ongeveer 48u

1 like