Rolex Sea-Dweller 116600(SD4K) vs de rest...

Goedemorgen,

Door de nieuwe aanwinst van @Bauhaus kreeg ik opeens de kriebels. Ik loop al langer met het idee rond om naar een “1 piece collectie” te gaan. Soms de onrust zat van meerdere horloges en de constante drang naar wat nieuws. De 116600 heeft een aantal specs die ik graag op mijn huidige Submariner Date(16610)had gehad. O.a. het glidelock systeem en de ceramische bezel. Doordat de SD niet de dikke lugs heeft van de huidige Submariner(116610) maar wel de ceramische bezel en de glidelock lijkt me dit een mooie oplossing. Wat vinden jullie? Alles verkopen voor een Sea-Dweller 4000? Het nieuwe model SD spreekt me niet aan trouwens. Die is te groot met zijn 43 mm. Specifiek de 116600 dus.

Dit?
bs-w-125-rolex-2015-seadweller-02

Of dit?
20190109_222023

Ik ben benieuwd naar jullie mening!

30 likes

#me too

Ik verwacht alleen dat als ik er 1 heb dat er 1 bij moet komen voor dagelijks gebruik :joy:

Rust…dat bestaat niet. Doe waar je je goed bij voelt op dat moment.

4 likes

Dit
https://img.horlogeforum.nl/uploads/db9961/original/4X/1/f/f/1ff52eb131abd01f442d9bd9df8d913f3283af8b.jpg

15 likes

Hoe mooi ook, ik zou zelf geen one piece collectie willen. Je mist toch veelzijdigheid.
Je ruilt een prachtige collectie in voor één horloge dat ook nog eens sterk lijkt op één van de horloges die je al hebt.

Hoe lekker de glidelock ook is, en hij is inderdaad heel fijn, dat zou míj het niet waard zijn.

5 likes

Als de band mooi had aangesloten op de kast was de SD perfect geweest

3 likes

De sea dweller is prachtig, volledig mee eens! Ceramische bezel vind ik zelf ook een grote meerwaarde…

Maar een one piece zou ik zelf niet doen, omdat -zoals al aangehaald- wel wat veelzijdigheid verloren gaat. En misschien is het iets dat je nu in gedachten hebt, en wie weet wel rust brengt, maar dat blijft niet duren vrees ik… ooit wil je toch weer iets erbij :blush:

3 likes

Toch zeker dit!
Het is een veelzijdige collectie zo. Persoonlijk zie ik de BB en de Sub ook liever dan de SD!

4 likes

Voor die dweller gaan en daarna langzaam weer opbouwen naar een two piece enz…

10 likes

Voor mij zou het dan de sea dweller en de tudor zijn. Ik vind de submariner er altijd wat ouderwets uitzien. En dan hoort er nog iets netters bij.

1 like

Ik heb de SD4K gehad maar ingeruild op een 16600. Ik geef de voorkeur aan alu bezels… maar de kastvorm is wel mooier dan die van een SubC. Aansluiting van de band is minder mooi en de dikte is ook wel een dingetje, ligt wat hoger op de pols.
Ik zou de 16610 houden…

2 likes

Dit :point_up:

Of houd gewoon je Damasko ernaast.

3 likes

Lastig, de sea dweller is wel top.
Maar je zal geen afwisseling meer hebben.

1 like

De 116600 vind ik de mooiste. Ik zou naar een 1 piece gaan.

4 likes

De sd4k is de mooiste duiker van Rolex :v:
Go for it.

6 likes

SD is wat mij betreft te gemiddeld om als 1 piece te nemen. Zou erg zonde zijn van je huidige collectie. Sub eruit en oudere sub erin? (Voor de lugs dus. Of heb je dan geen glidelock?)

1 like

Vooral naar een one piece collection gaan dan. Ik zit in hetzelfde bootje maar moet eerst wat meer sparen. Maar de SD is top horloge!

2 likes

De SD4k is by far de mooiste ‘nieuwe’
Snap het nog steeds niet dat deze maar 3 jaar in produktie is geweest.

4 likes

Klopt :+1:

9 likes

Ik heb de vorige versie van de Sub. Dus met de dunnere lugs en zonder ceramische bezel en de glidelock.

Die SD is wat kloeker toch dan de sub?

Maar als je het mij vraagt dan zou ik de tudor houden en een sub zonder datum nemen :wink:
Two piece en toolish as you like it :+1:

Edit: of dit

1 like