Rolex Sea-Dweller 126600 uit de UK

Misschien is er al een topic over maar ik kan het niet zo snel vinden. Als dat zo is dan hoor ik het graag. Ik kan mogelijk een sea-dweller 43 mm nieuw krijgen via een AD in de UK. De listprijs zou £ 9300 bedragen in de UK.

Omgerekend is dat € 10.300 terwijl listprijs in NL € 11.100 is. Klopt het dat kopen in de UK gunstiger is of mis ik iets?

Alvast bedankt!

Is er geen inport heffing omdat de uk uit de eu is ?

Ander BTW tarief misschien?

Dat is pas einde van dit jaar.

@Boetje ook prijzen in de UK zijn in de Engelse btw voor zover ik weet.

1 like

Volgens mij zitten ze nog tot 31 januari 2021 in de EU.

Ja dat wist ik niet vandaar dat ik het zeg meg een vraagteken

1 like

Het lagere BTW tarief zorgt voor een prijsverschil, weliswaar niet de volle 800 euro
.

1 like

Misschien een optie om hem daar te kopen, om je pols doen en de doos laten opsturen naar je adres?
Mocht je toch te maken krijgen met importheffingen, of denk ik nu te makkelijk?

Nee, wel illegaal.
Wat trouwens niet nodig is aangezien de Brexit nog geen feit Is.

1 like

Tm 31 12 is de overgangsregeling ivm de brexit…

Het lagere tarief heeft te maken met 1) daling van de pond ten opzichte van de euro - oa door brexit- 2) lagere vat/btw.

Tm 31 december kan je hem rustig op laten sturen door je ad, nog steeds vrij verkeer van goederen, diensten en kapitaal. Na 1 Jan wordt a different cookie

2 likes

Ah ok, dus er komt geen sales tax oid meer bij?

Jawel, alleen de afspraken zijn nog niet rond.

1 like

Herstel, aangezien

zijn.

2 likes

Hulp lijn… @TheWornWatch

2 likes

Als dat de list prijs is niet. Sales tax is meer een Amerikaans dingetje, daar kan het per staat nog verschillen of en hoe veel je nog buiten de vat moet betalen.

1 like

1 like

1 like

Exact, dus inclusief vat (btw). Dat is dus de prezzi.

Ik zou trouwens revolut of transferwise gebruiken als je ponden gaat overmaken/betalen, scheelt een slok op een borrel

2 likes

:point_up_2: Dit of indien de leverancier een euro rekening heeft is dat ook een optie. Wel belangrijk om levering voor 31-12 te regelen to be safe!

2 likes

Mooi horloge hoor. :clap:t2:

1 like