Rolex Sea Dweller Only

Proficiat! Blijft een topper.

1 like

Ey Erik van harte echt een gaaf ding!

1 like

Lekker hoor

14 likes

Gefeliciteerd, staat je goed!!

1 like

Ook lekker op rubber imo

11 likes

Tropic en nato ga ik zeker eens proberen in de zomer.

1 like

Ik wil mijn SD wel op rubber proberen deze zomer. Wat een topper is en blijft deze knaller zeg!

Gefeliciteerd! Wat een mooie zeg.

1 like

NA: uitbreiding van mijn SD collectie: 16600

Ik heb ongeveer 1,5 geleden een SD43 gekocht. Prachtig horloge, maar groot en behoorlijk zwaar.

Ik merkte dat ik al een tijd de 16600 erg mooi vond en nu zag ik bij Langedyk een mooi exemplaar en een hele complete set. Net voor de kerstvakantie heb ik snel de aanschaf gedaan en ben er blij mee. Formaat is veel draagbaarder voor mij dan de SD43. Beiden blijven echter gewoon in de collectie :slightly_smiling_face:

19 likes

:muscle::muscle::muscle:zelfs de screwdriver erbij. Die zoekt ik nog dus oproep aan alle sea dweller fans hier direct.

2 likes

Ik heb in jou wel een medestander die vindt dat de SD43 wat te wensen over laat qua comfort. Ik heb wel eens het idee dat mensen dat bagataliseren om het simpele feit dat je niet iets gaat afkraken waar je net een vermogen voor hebt neergelegd. Ik begin mij ook steeds meer te storen aan de topzwaarheid en de omvang van de SD43. Een DJ41 bevestigt elke keer dat ik hem omdoe hoe comfort hoort te zijn. Achja, laten we het erop houden dat smaken en voorkeuren nogal verschillen.

2 likes

Ligt ook aan je polsomvang en wat je gewend bent. Zijn uiteraard genoeg mensen bij wie een SD43 perfect om de pols past.

Ik merk zelf dat ik de laatste jaren aan het downsizen ben en 40mm nu het prettigst vind.

Ik heb ook een 44m en 47mm Panerai, maar de 47mm is veel te groot en ligt in de kluis en de 44 krijgt ook maar weinig draagtijd tegenwoordig. Deze voelde jaren geleden nog heel goed, maar nu ook wat minder.

Ik heb ook flinke polsen van 20,5/21 cm omtrek maar de dikte en het gewicht van de 43 blijft hetzelfde. Als je een 126610 Sub omdoet voelt dan meteen top vergeleken met de seadweller.

die heb ik al even hoor :wink:

Hier ook een medestander. Toen ik hem net had, vond ik iedereen maar aanstellers. Het is niet de 43mm die de SD43 groot maken. Die is prima te doen. De combi caseback-hoogte-gewicht is niet ideaal. Ik merkte dat ik me daar aan de einde van de dag aan ging storen. Verder niets dan lof. Wat een ding!

1 like

Ik vind dat hij voor zijn (relatieve) dikte en gewicht in combinatie met een fijn af te stellen band net niet ‘heel’ erg ‘kwakkelt’ …
Het is uiteraard geen lichtgewicht, maar zeer draagbaar voor zijn diameter, ook op een ‘normale’ (plattere) pols.
I’m still a fan :slight_smile:

Laten we niet de SD 43 de schuld geven van hetgeen de deep sea heeft aangericht, ik herken me ook niet in de mankementen.

7 likes

Mooi!

1 like

9 likes

:muscle::ocean:

21 likes