Rolex Submariner

Beste alle,

Ik heb een vraag over de echtheid van dit horloge, graag jullie opinie!

Ik zie niets geks.

Behalve de friendly reminder aan iedereen om je nagels te knippen voordat je foto’s maakt.

31 likes

Er zijn er maar weinig, die op basis van deze 2 foto’s, een duidelijke ja of nee kunnen zeggen.

Het feit dat je aan de echtheid twijfelt, de lunette niet goed uitgelijnd is en de cyclops niet recht zit, doet mij neigen naar fake.

1 like

Het ligt misschien wel aan de scherpte van de foto hoor, maar de R van Rolex lijkt niet helemaal te kloppen?
20190602_190657
Dit is een foto van de mijne.
Lijkt alsof er een stukje mist? Het voetje loopt bij de mijne verder door lijkt wel.

Waarom twijfel je?

In degene die ik had was de rolex stempel in de gesp zwart. Geen idee of dat bij allemaal zo is.

1 like

Jij hebt toch een 5 digit?

1 like

Yep, maar als ik foto’s van een 116610 bekijk heeft die dezelfde R als de mijne.

1 like

Ik zie nog steeds niets geks. Ik durf wel te roepen dat deze gewoon origineel is.

1 like

gevalletje to good to be true

Zolder, kelder en ladevonsten zijn ook een indicator.

1 like

Ik zie niks geks. probeer met iets scherps op de cyclops te krassen, verschijnen er krassen? fake

Een echte is van saffier en zal dus niet krassen.

Namaak is ook gewoon van saffier dus dat zegt niets helaas. Nog buiten het feit dat ik potentiele kopers niet met iets scherps op mijn horloge los zou laten gaan.

4 likes

Wat is too good to be true. 200 euro? 6500 euro?
Kan ook een behoorlijke indicator zijn.

Wanneer is het gepolijst in de sluiting daar waar het merkteken staat. ??
Bij mij is het mat ongepolijst.

Ja exact, zo zag die van mij er ook uit. Rolex stempel in het zwart en gematteerd.

1 like

Een goede nepper is nauwelijks tot niet meer van echt te onderscheiden. Zeker niet via foto’s. Openmaken en naar het uurwerk kijken heeft misschien zin.

5 likes

Ik heb vernomen dat de cyclops in de meeste fakes niet van saffier zijn. Zou kunnen dat dat tegenwoordig anders is

Daar heb je zeker gelijk in :upside_down_face:

1 like

Mijn 114060:

3 likes

De sluiting is sinds eind 2015 gepolijst vanbinnen.

2 likes