Rolex wachtlijsten

Beste wensen horlogevrienden!

Ik heb een vraag over de wachtlijsten van Rolex in het algemeen, omdat er veel vragen komen als het gaat over dit ultieme horlogemerk.

Normaal gesproken zou je de AD inlopen en deze (indien op voorraad) zo mee kunnen nemen. Jammergenoeg is dat met bepaalde Rolex modellen niet het geval.
Men spreekt dan dat er een ‘wachtlijst’ komt, waarbij je als het ware omstebeurt op het beschikbaarheid van het gewilde model moet wachten.

Ik ben niet zo bekend met Rolex vergeleken met andere leden op het forum, maar naar mijn mening heeft dit te maken met de algemene vraag en aanbod van de diverse modellen.

Ook krijg je regulier verhalen dat je toch binnen een weekje het gewilde Rolex model om je pols kan dragen, maar dat je daarbij nog een relatief dure horloge bij moet bestellen.

Het komt er dan toch op neer, dat deze wel beschikbaar zijn, maar dat de AD deze niet zomaar wilt verkopen?
Dit heeft zeker te maken met het fenomeen dat men deze inkoopt om meteen door te verkopen voor boven de retail price?

Of is het een marketing strategie vanuit Rolex zelf, die ervoor zorgt dat de prijzen op deze manier op niveau worden gehouden?

Hoe kijken jullie hier tegen aan?

Dat iedereen op de fora elkaar de kop gek praat.

9 likes

Not again…

14 likes

Waar krijg je dit soort verhalen? (bron) ?

Ook weer hoe komt u aan deze info ? Juist dit soort posts maakt dat @RVV het in mijn beleving bij het juiste eind heeft

Precies dit dus…

Serieus… een topic ja… als je een paar dagen lang na het werk of studie of whatever de diverse rolex topics door struint worden al je vragen beantwoord!

3 likes

Man man man :roll_eyes:

1 like

Inderdaad, hier zijn al heel wat topics over. Mensen gaan over het algemeen heel lelijk tegen elkaar doen in die topics. Waar een tekort aan een zulk een primaire levensbehoefte al niet toe leidt.

Ga de donkergroene rubriek maar doorlezen.

Bedankt voor je reactie.
Jammer dat de mede forumleden op deze manier reageren.

3 likes

Ja dat is idd jammer. Aan de andere kant is er niet voor niets een zoekoptie. Toets ‘wachtlijst Rolex’ in en er zal een wereld voor je opengaan.

8 likes

Deze foto had men bij een Rolex AD op de Balie liggen :+1:

3 likes

Ja

3 likes

Beste vriend,
Als je geen interesse hebt in iemand helpen, hoeft het niet om een reactie achter te laten.

Het is voor mij ook duidelijk dat er een mogelijkheid bestaat om via andere topics op het antwoord te komen, maar aangezien ik een specifiek antwoord zoek, heb ik besloten om een topic te maken.

Zo heb ik besloten, zo heb ik gedaan.
Kan je me niet helpen, hoeft het niet om je je druk over mijn topic te maken.

7 likes

Om wat begrip voor verschillende reacties bij TS te kweken:

Misschien zou hiervoor een extra „sub“ categorie in de groene Rolex categorie een idee zijn? :smirk:

1 like

Snap je gefrustreerde, zure houding niet. Jij kiest er zelf voor om zo een topic te openen. In mijn ogen heb ik je geholpen door je door te verwijzen naar de zoekoptie. Had best gekund dat je daar nog niet van op de hoogte was.

14 likes

Hoe moeilijk is het een sympathiek antwoord te geven? Zeg dan niets. Fijn begin van het jaar.
#doeslief.

3 likes

Sorry hoor, maar OP begint zelf zo zuur te reageren… Wie kaatst kan de bal verwachten toch?

3 likes

Ik denk dat mensen op fora juist een miniem percentage van de werkelijke markt zijn…

says who? Ik denk dat ze ook nog eens random worden uitgeleverd…

Mij is verteld dat ze graag verkopen aan mensen die al klant zijn, die niet op wachtlijsten (of wenslijsten zoals S+C het zelf graag noemt) bij alle filialen staan.

en de rest is koffiedik kijken

1 like

Edit, ik had een voornemen voor 2020 hier.:tumbler_glass:

Dat was mijn vermoeden.
Enkel en alleen aan vaste klanten verkopen, dat is duidelijk.
Dit komt zeker omdat ze geen interesse hebben in flipperaars? Klopt dat?

Dit zijn allemaal mooie praatjes van de AD.

Maar to be fair: dezelfde AD vertelde me dat er voetballers van de lokale club een Rolex komen kopen en er na een week of twee op uitgekeken zijn.
Dus…who knows.

Anyhow: veel lees plezier hier op het forum, want alle info staat inderdaad zoals eerder gememoreerd gewoon overal te lezen. Iedereen speculeert er lekker op los :slight_smile:

1 like