Beste wensen horlogevrienden!
Ik heb een vraag over de wachtlijsten van Rolex in het algemeen, omdat er veel vragen komen als het gaat over dit ultieme horlogemerk.
Normaal gesproken zou je de AD inlopen en deze (indien op voorraad) zo mee kunnen nemen. Jammergenoeg is dat met bepaalde Rolex modellen niet het geval.
Men spreekt dan dat er een ‘wachtlijst’ komt, waarbij je als het ware omstebeurt op het beschikbaarheid van het gewilde model moet wachten.
Ik ben niet zo bekend met Rolex vergeleken met andere leden op het forum, maar naar mijn mening heeft dit te maken met de algemene vraag en aanbod van de diverse modellen.
Ook krijg je regulier verhalen dat je toch binnen een weekje het gewilde Rolex model om je pols kan dragen, maar dat je daarbij nog een relatief dure horloge bij moet bestellen.
Het komt er dan toch op neer, dat deze wel beschikbaar zijn, maar dat de AD deze niet zomaar wilt verkopen?
Dit heeft zeker te maken met het fenomeen dat men deze inkoopt om meteen door te verkopen voor boven de retail price?
Of is het een marketing strategie vanuit Rolex zelf, die ervoor zorgt dat de prijzen op deze manier op niveau worden gehouden?
Hoe kijken jullie hier tegen aan?