Rolex Yachtmaster 35mm

Momenteel ben ik mij aan het orienteren voor de stalen Rolex yachtmaster 35mm.

er zullen hier vast leden zijn met een mening over dit horloge en wellicht dit in het bezit hebben/gehad.

hoe draagt dit horloge?

punten waar ik op moet letten?

verwachtingen wat betreft de waarde voor de toekomst?

ik hoor het graag, aanbiedingen zijn ook altijd welkom natuurlijk :wink:

Deze is te klein voor een man, vind ik.

De maat is in principe prima als het een horloge zonder bezel zou zijn maar door die grote bezel er op oogt het kleiner.
Leuk voor een vrouw of een verwend kind.

4 likes

Inderdaad te klein voor mannen tenzij het een trend wordt je weet het niet

Of je hebt een pols omtrek van 12 cm. Hoe kom je eigenlijk op deze yacht master?

Ben erop gekomen doordat ik een yachtmaster 40mm weer wat betreft prijs te dicht op een sub vind zitten.

Was mij hierdoor aan het oriënteren voor een 35mm YM

Waarom koop je geen sub dan? :thinking:

Doordat door verkoop van een ander een X bedrag vrij komt. Als er iemand nu toevallig geïnteresseerd zou zijn in een Breitling chronomat GT. Dan is de keuze snel gemaakt😬

Dan zou ik toch niet snel een “net niet” horloge kopen, bij gebrek aan voldoende budget.
Spaar nog even door, draag je Breitling, en koop dan wat je blijkbaar echt wil: een Sub.

Of kijk eens naar een Tudor

Een 35 mm. YM zal niet (mee)stijgen qua waarde zoals vele andere sportmodellen van Rolex (Sub / GMT)
verwacht ik. Dat is ook af te leiden uit het feit dat vele YM modellen nieuw tegen- of onder listprijs te koop zijn.

Ik heb de mijne (40 mm. blauw) nieuw gekocht fors onder listprijs maar toch zou ik er niet veel winst op maken bij verkoop nu (en dat is ook zeker niet de bedoeling, ik heb gekocht wat ik mooi vind…).

1 like

Ik heb de midsize of junior zoals ze het toen ook wel noemden 35 mm in 2002 gekocht voor 9000 gulden, momenteel doen ze tussen de 5 en 6 duizend euro compleet en in redelijke staat. De nieuwere yachtmasters zijn 37 mm. Als je hem voor jezelf koopt en het een mooi horloge vindt…waarom niet ?
Succes !

1 like