Rommelmarktvondsten

Ik gebruik daar een squashballetje voor, maar heb ook eens gehoord dat (tot een bol gerolde) ducttape ook kan.
Beetje ge-macgyver is altijd leuk. :joy:

2 likes

Want dat zat hierin:


En deze lijkt sprekend (foto’s van internet) :slight_smile:

2 likes

Dit is dus een Baumgartner cal. 866, ben benieuwd of deze er in zit :slight_smile:

1 like

Dat werkt, net als een squash bal, soms ja. Maar niet altijd

1 like

Even wachten tot ik één of andere bal heb om de kast te openen :joy:

1 like

Geen paniek :smiley:

Eén nachtje niet slapen van de spanning kom ik wel overheen :grimacing:

2 likes

:joy::joy::joy:

Vandaag drie klokjes gevonden.

Deze Reseda automatic met een eta 2783 uurwerkje en compressor kast


Palerma 15 rubis antichoc uurwerk nog even onbekend.


ZentRa zilveren dames horloge, uurwerk nog onbekend.


10 likes

Vandaag deze horloges bij de kringloop voor 6 euro in totaal.

De Swatch is al geconfisqueerd door mijn vriendin.
Iemand meer informatie over het merk hanowa?

12 likes

//eu1.dh-cdn.neth//eu1.dh-cdn.nett//eu1.dh-cdn.nett//eu1.dh-cdn.netp//eu1.dh-cdn.net://eu1.dh-cdn.net///eu1.dh-cdn.net///eu1.dh-cdn.nets//eu1.dh-cdn.netw//eu1.dh-cdn.neti//eu1.dh-cdn.nets//eu1.dh-cdn.nets//eu1.dh-cdn.netm//eu1.dh-cdn.neti//eu1.dh-cdn.netl//eu1.dh-cdn.neti//eu1.dh-cdn.nett//eu1.dh-cdn.neta//eu1.dh-cdn.netr//eu1.dh-cdn.nety//eu1.dh-cdn.net.//eu1.dh-cdn.netc//eu1.dh-cdn.neth//eu1.dh-cdn.net

1 like

Je hebt een lekkere slag geslagen! :+1:

1 like

Niet verkeerd voor 2 euro!

1 like

Zeker niet :+1:

Hallo,

Vanmiddag ben ik ook even langs een aantal kringloopwinkels in de buurt geweest met mijn broer. Dit doen wij regelmatig. Veelal komen we merkloos of onbekende merken tegen. Totdat we bij een super klein kringloopwinkeltje in een doos met allemaal opladers en stekkers een horlogebandje zagen uitsteken. Direct graaien natuurlijk! En daar kwam ik een Seiko tegen en nog wel een hele leuke ook!
De mevrouw achter de balie van de kringloop vond de Seiko nog wel 2 euro waard, en dat was ik met haar eens.

Het gaat om een Seiko 0624-5009. Een van de eerste LCD Seiko’s

Natuurlijk deed het horloge niets toe ik hem kocht.
Even snel kijken of de batterij niet te veel schade aan heeft gericht en dat viel gelukkig mee. Wel was het horloge bijzonder smerig, zo smerig dat de knoppen niet meer in te drukken waren, dus kastje voorzichtig los gemaakt en na een grondige poetsbeurt was het horloge van binnen weer als nieuw.

Snel zoeken na een verse batterij. Die er in gedaan en ja! er was beeld :sunglasses: Toen de knoppen getest (nadat ik er achter kwam dat je eerst de kroon moest uit trekken) en dat werkte ook! En als klap op de vuurpijl doet het lampje in het display na al die jaren ook nog steeds zijn werk.

Nu is hij momenteel aan de buitenkant niet moeders mooiste maar deze ga ik voorzichtig ook proberen aan te pakken.

Ik ben erg blij met mijn nieuwe aanwinst.

39 likes

Prachtige aanwinst. Daar kan je wel wat jaren plezier van hebben :slight_smile:

1 like

Ziet er de max uit!

6 likes

Niet slecht, als ik Google raadpleeg over dit horloge dan kom ik veel topics tegen. Schijnt nog al verzamelbaar te zijn :wink:

Is niet hetzelfde model maar kwam dit toevallig tegen… faire prijs dus €2😉

1 like

De 0624 is de eerste Seiko lcd die internationaal door Seiko werd uitgebracht. Zeer verzamelwaardig en nogal kostbaar tegenwoordig. Kijk maar eens op Ebay. Normaliter heb je voor twee euro niet eens een batterij dekseltje…

2 likes