Rommelmarktvondsten

Een schoonheid Davy! Die is zeker een onderhoudsbeurt waard. :+1:

Het glas ga ik zeker proberen te polijsten. Een nieuwe kroon kan ik bij mijn horloge maker bestellen, alleen erg prijzig +/-70euro. Maar ik zal eerst nog eens langs bekende horloge fanaten gaan.
Bandje had ik al meteen vervangen.

Kroon laten zoals hij is Drees , dat geeft het horloge precies zijn vintage charme (ik spreek voor mezelf :smirk: )

1 like

Daar ben ik ook over aan het twijfelen. Gewoon zo laten en alleen een beetje de krassen weg polijsten. Heb ik voor 150euro toch een leuk horloge.

5 likes

Zeker weten een beetje tandpasta op een vochtig wattenschijfje en t’is zo gepiept :wink:

3 likes

Die truc kende ik nog niet. Bedankt voor de tip. Zal het morgen meteen proberen.

En ik kreeg die tip van @wbcoupe (ere wie ere toekomt ) :sleeping:

2 likes

Vandaag ook een vondst gedaan op een locale rommelmarkt.
Pontiac hydraulica voor een paar euro.
Lijkt nog prima te lopen. Even wachten tot ik terug ben van vakantie en mijn gereedschap binnen is om alles eens beter te bekijken.
Deksel aan de achterzijde lijkt er verkeerd en scheef op te zitten.
Zit wel een nummer in gestanst op de achterzijde:
84805

15 likes

Dat is een compressor kast, je hebt aardig wat geweld nodig om die met een mesje open te krijgen. Mocht het niet lukken dan heb je een Timoknack nodig. Stuur maar een PB als je hulp nodig hebt.

2 likes

Voor 5 ekkermannen afhandig gemaakt

18 likes

Mooie vondst hoor! Toch zijn ze niet zo heel waardevol als het voor veel mensen lijkt. Had er ook eens eentje op de kop getikt en even gegoogled. Gaan tussen de 10 - 15 euro op Catawiki, EBay enzo.

Klopt maar voor 5 euro vond ik het grappig

2 likes

Dit vermoedelijke verpleegstershorloge kocht ik voor €20.-
Eenvoudig dingetje, maar ik vind het een grappig ding en het loopt fantastisch!

14 likes

Inderdaad, op de onderdelenmarkt van een oldtimerevenement kwam ik een doos tegen met enkele tientallen van die Rolex lepeltjes. Ik moest een beetje gniffelen.

Dat zusters-horloge vind ik :heart_eyes:

Als je er misschien over denkt om hem “weg te doen”

hoop ik dat je even aan mij denkt!!

Dank voor de belangstelling, maar ik verzamel slechts. Verkopen doe ik niet :grinning::+1:

2 likes

Dat is jammer…maar je weet nooit :roll_eyes:

vandaag ook een paar vondstjes gedaan helaas geen horloges zelf maar wel relevanten:
als eerste vondst hadden we deze aftrekker van Juwelier Zwitserland te Aalst waar we onze eerste duikerhorloge kochten beetje nostalgie dus prijs: 2€

ook hadden we een paar sleutelhangers voor 0.10€ per stuk 2 omega sleutelhangers waarvan 1 met een prent van een vintage seamaster op en 1 met de naam.

12 likes

Geinige spulletjes. Ik ben vanochtend wezen markten maar veel verder dan een Roxette CD ben ik niet gekomen.

2 likes

zo herkenbaar… kwam laatst met een doosje vol horloges aanzetten en zegt vol trots, kijk voor jou, koste maar 25 euro… de foto zegt genoeg.

12 likes