Rommelmarktvondsten

Leuk citizen bandje gevonden, helaas zonder de eindlinkjes maar daar verzinnen we wel weer wat op :grin:

2 likes

Gisteren naar de reusachtige rommelmarkt in Lille geweest, qua horloges was het om eerlijk te zijn nogal teleurstellend. Uiteindelijk nog wel een piepklein dameshorloge van Jaeger LeCoultre gevonden voor 12 euro, en nog wat andere spulletjes dus gelukkig niet voor niets gegaan.

2 likes

Wacht ff hoor, een aftrekker? Weer wat geleerd
:stuck_out_tongue_winking_eye:

2 likes

Mijn collega kwam vandaag op het werk met een horloge uit de voormalig Sovjet-Unie.
Dit exemplaar heeft jaren bij zijn grootouders in de kast gelegen.

Ik heb er een foto van gemaakt, is er iemand onder ons die wat info kan geven over dit horloge?
Het is een automaat.

5 likes

Het is in ieder geval een Vostok, of in cyrillisch Boctok met een 17 steens uurwerk. Vooral bekend van de Komandirskie en Amphibia. Dit model heb ik niet eerder gezien. Het is wel een apart ding moet ik zeggen. De kroon staat er scheef op dus er is iets verbogen. Als je het glas krasvrij poetst dan heb je er een leuk horloge aan.

1 like

Dit is als het goed is geen automaat, maar een handwinder. Als 17j zonder datum zou het een 2409 caliber kunnen zijn.

Inderdaad een Vostok kaliber 2409 zo te zien. Je ziet ze af en toe wel op eBay

Inderdaad wel vaker gezien, maar nu de eerste keer met een bewerkte achterkant. Meestal een gladde achterdeksel met een nummer :slightly_smiling_face:

Geen rommelmarkt maar marktplaats, ik vond een advertentie in de buurt “gratis ophalen” en ik ben er goed blij mee. Het waren 21 horloges maar ik heb de mooiste even op een rijtje.





Grus watch

14 likes

Voor ik dit horloge laat zien eerst even het uurwerk. Ik moet het nog onder de loep bekijken want ik kan nu alleen “36” lezen maar misschien herkent iemand dit uurwerk? (dames horloge)

4 likes

Dat kan ik me voorstellen met die jump hour, leuk ding hoor. Stalen kast ook?

3 likes

Ja echt een leuk klokje, ik kan (nog) weinig vinden van Huro trouwens.

Stalen kast idd :grin::grin::grin:

1 like

Leuk hoor! Veel plezier ermee

1 like

Edit. Nee dit is een andere. Ff opzoeken of ik in mijn telefoon heb staan.

Zou een felsa 465 kunnen zijn. Maar heb echt geen verstand van dit soort dingen.:laughing:

Uurwerk is een forster 221, ik had er nog nooit van gehoord…

1 like

Er ontbreekt wel de rotor, etc. Online schijnt dat namelijk een automaat te zijn.

Dit is duidelijk geen automaat :slight_smile:

Ja denk dat dit hetzelfde is als dat andere horloge wat ik had. Die onderdelen zijn verwijderd. Ik ga zelf ik mijn geval het uurwerk aanvullen of vervangen.

Sorry, ik had het over een ander horloge :see_no_evil::see_no_evil::see_no_evil: