Rommelmarktvondsten

Hoewel ik voor mijn heilige graal aan het sparen ben, kan ik me niet tegenhouden als ik nog een leuk vintage horloge kan oppikken. Een Citizen, black dial (hopelijk geen redial maar denk het niet) met originele band.

10 likes

Afgelopen weekend heeft mijn vader deze Junghans Quartz (Calibre 663.01?) in een rommelwinkeltje gekocht. Batterij was vochtig (waarschijnlijk gelekt), maar vandaag nieuwe batterij erin gezet en tikt meteen! Band op maat gezet en nu nog even schoonmaken en het glas een keer oppoetsen.

8 likes

Denk dat je bij een dameshorloge niet echt bang hoeft te zijn voor redials. Leuke aanwinst maar wel nog even nieuwe pinnetjes zoeken voor de sluiting.

1 like

Hij loopt ook niet echt vlot, er rammelt iets vanbinnen. Ga hem nu niet laten servicen maar misschien eens een poging doen om open te maken en kijken of ik iets kan repareren. Of is dit over ambitieus?
Is echt wel een heel mooie horloge om de pols.

Mocht er bijvoorbeeld een kastschroef los in het uurwerk liggen zou je dat misschien zelf kunnen oplossen als je een beetje vaste hand hebt, dus je zou hem kunnen proberen open te maken. (probeer eens met een prop duck tape).

Maar als er echt wat mis is zul je toch op z’n minst een enige ervaring moeten hebben met horloges repareren wil je er iets aan kunnen verbeteren. :sunglasses:

1 like

Eigenlijk geen rommelmarkt vondst maar marktplaats :stuck_out_tongue:, beide zijn een “markt” vandaar dat ik hem hier toch maar deel.
Certina quartz met een esa/eta 952.111 uurwerkje.


8 likes

vandaag op avondbrocante dinky toys geruild met longines lady’s



5 likes

inderdaad Pronto is een Zwitserse uurwerk maker uit Le Noirmont,
heb zelf een kleine Pronto/Verdal collectie en heb ik voor het laatst ook een Pronto sportal gekocht:


Thibo

16 likes

Voor het eerst in tijden weer eens naar een rommelmarkt geweest (wel een hele grote), wat pennen gekocht en een Xbox controller en helemaal op het eind zowaar nog twee leuke vondsten gedaan.

Ja meneer, ik heb geen oude horloges maar nog wel een stopwatch, maar zal wel niks zijn…
(Junghans torpedo timer uit de tweede wereld oorlog)

En dan tussen de Ruhla’s en Russen, nog een wat betere Rus, een H Moser & Cie voor de Russische markt in zilveren hunter case.

22 likes

Nice catches!

Dit weekend ook twee zakhorloges gevonden. De linker heb ik nog niet open gehad, dat zal ik deze week nog eens doen. De rechter is een Junghans astra.

8 likes

Zoals belooft heb ik het zakhorloge even opengehaald.

Ik schrok van het zwarte uurwerk maar eigenlijk ook blij verrast omdat het een zilveren Mido blijkt te zijn.




10 likes

Vandaag 3 stuks.

baume & Mercier chrono met afschuwelijke lugs, lopend.

lip dauphine, lopend automatic

en een zalhorloge ampère meter

19 likes

Erg leuke aanwinsten :+1:

:joy::zipper_mouth_face::sweat_smile::+1::+1::+1:

Die chrono is tof!

Enne, die lugs zijn helemaal niet afschuwelijk :slight_smile: Sterker nog, ze worden vaak aangeduid als fancy lugs

3 likes

ik blijf het er een beetje moeilijk mee hebben

4 likes

Kweenie, het is zo fout dat het weer mooi is, ik zou hem wel dragen denk ik.

3 likes

Ik vind ze ook vooral “bijzonder” :grin:
Maar ik zou die vreselijke band er eens af gooien en er een mooie lederen band op zetten, ik denk dat het dan al heel anders toont.
Veel plezier met de aanwinsten. :+1:

2 likes

Kan me voorstellen, maar het is wel geinig hoor.

1 like