Rommelmarktvondsten

Gisteren heb ik deze Tissot voor mijn moeder op de kop getikt (€3). Het horloge loopt prima, dus even schoonmaken en om de pols ermee! Nou ja bijna, de band is net iets tekort voor mijn moeder maar de schakel lijkt mij, veelal als armband, vrij gangbaar. Nog even zoeken dus naar 2 a 3 schakels! Iemand misschien tips mbt deze schakel?



4 likes

Prachtige lugs - en ook apart @goldie1709 , want die zie je nou eens niet in de retro ramsj :wink:

2 likes

Vanmiddag twee Seiko’s op de kop getikt, werken allebei niet (helaas :frowning: ). Ik had mij erg verheugd om de Seiko 5 morgen te polijsten ed om hem te kunnen dragen, deze zal dus nog even moeten wachten…

De Seiko 4004 vond ik op internet toch al zeer betrouwbaar :see_no_evil: heb ik weer net die ene…



8 likes

brrrr eng

2 likes

Whahaha hoezo eng?

Het glaasje polijsten is niet zo eng.

Maar kasten polijsten vind ik een doodzonde over het algemeen.

1 like

Je horloge wordt er wel mooier van…




6 likes

Ik hou niet zo van glimmende horloges met afgeronde hoeken om eerlijk te zijn. Doe mij maar scherp en met wat krassen.

2 likes

Haha, de horloges liggen er nu gewoon (zo goed als) bij hoe ze ooit nieuw gekocht zijn.

1 like

Het is uiteraard een kwestie van smaak, maar als je dit met de wat duurdere horloges doet, schaaf je er vaak een behoorlijk deel van de waarde af.

1 like

Dank voor het compliment @Taconew, dat gaat mij net zo eigenlijk. En een horloge krijgt weer nieuw leven!

De twee Seiko’s ben ik erg blij mee, maar ze zullen wel een service beurt nodig zijn aangezien ze geen van beide werken.

1 like

Ik moet je inderdaad nageven, het is wel netjes gedaan.

4 likes

Bedankt @Santa_Sangre

Gebruikssporen wegpollijsten is als heiligschennis bij vintage horloges :face_with_raised_eyebrow:

3 likes

Ach een beetje heiligschennis is toch niet zo erg, wat voor de een heilig is, zal voor de ander niks betekenen. Nieuwe tijden - kom op! Liever een beetje opgeknapte vintage dan al die massa meuk uit de huidige tijden. Zag deze week een prachtig Chinees chronograafje… voor weinig! Maar je moest er wel minimaal 500 afnemen :thinking:

4 likes

Afgelopen zaterdag deze…


En vandaag deze twee…


13 likes

Leuke vondsten,ik ben weer gekapt met die rommelmarkten.Ben nog geen 1 leuk horloge tegen gekomen.

2 likes

Als je de “Scania” ooit weg doet, hou ik me graag aanbevolen :stuck_out_tongue:.

Mooie vondsten!

1 like

Toch zijn ze er genoeg! Afgelopen week een stuk of 7 leuke vondsten gedaan! Ik zal ze morgen even plaatsen.

waarschijnlijk moet ik gewoon eerder uit mijn bed komen hahaha

2 likes