Rosegouden Chronograaf - Horizon (Chronographe Suisse)

Dit prachtige rosegouden horloge met een rugzakje mag het nest verlaten. Ik probeer zo’n compleet mogelijk beeld te schetsen, zodat teleurstelling bespaard blijft.

Beginnen met de eigenschappen:

Merk: Horizon (Chronograph Suisse)
Uurwerk: Landeron 48 handopwind
Formaat zonder kroon: 38 mm
Bandaanzet: 20mm
Kast: 18ct rose goud
Jaar: rond 1960
Staat uurwerk: uurwerk zelf loopt goed; chronograaf functie werkt echter niet of reset voor de 0 (zie uitleg).
staat gast: Door fanatiek dragen deukjes in de holle lugs (zie foto)
vraagprijs: 500 euro

Jaren geleden veels te duur gekocht in Antwerpen; leergeld noemen ze dat volgens mij. redelijk snel begon de chronograaf te resetten voor de 0, waarna de chronograaf functie helemaal stopte met werken. dit is nog steeds het geval.
Ik heb ondertussen geleerd dat dit komt omdat er iets verspringt in het uurwerk, te zien op de foto hieronder, wellicht makkelijk te repareren door een kenner.

Vervolgens kwam ik erachter dat de bovenste lugs gerepareerd zijn met geelgoud, valt niet direct op, maar met de juiste lichtval zichtbaar, weergegeven op onderstaande foto’s.

Door het dragen van het horloge zijn er ook beschadigingen gekomen op onderste lugs omdat ze hol zijn. Ook dit weer zo goed mogelijk proberen weer te geven met foto’s

IMG_2744 (2)_LI

Voor vragen of meer foto’s neem gerust contact op!

4 likes

gereserveerd

1 like

Verkocht!

1 like

Dit topic is na 365 dagen automatisch gesloten. Nieuwe antwoorden zijn niet meer toegestaan.