'Sparen' door ruilen

Iedereen kent die ruilspelletjes wel, je begint met een knuffel en eindigt met een studieschuld minder. Zo groot hoeft het voor mij niet, maar ik ben wel benieuwd waar ik kan eindigen. In elk geval ga ik proberen om via een speedmaster en een zenith el primero omhoog te ruilen.

Op dit moment heb ik een eerste advertentie gemaakt; TR: Seiko Turtle SRPE93K1 waar ik tot 250 euro bij ga leggen. Wie doet er mee om hetzelfde te proberen? @GiveMeYourDough, deed jij dit niet eerder ook eens? Doe jij ook mee?

Regels? Ach, vooral ruilen (eventueel met inleg), tot je iets hebt waar je blij van wordt. Enige wat ik wel leuk zou vinden is als mensen die meedoen hier hun progressie af en toe posten. En of je maandelijks probeert te ruilen, of wekelijks… Wees vooral vrij.

5 likes

Leuk idee met horloges, maar die filmpjes zijn doorgestoken kaart.

Van die youtubefilmpjes met titels als ‘O Mijn God, Mijn Vork Voor Een Tesla Geruild!!1’
En dat het filmpje dan zo verloopt.

‘Ik begon met een vork waar nog maar twee tanden aan zaten, maar mijn vader kent John de Mol uit zijn studententijd en die wilde me daar best €5.000 voor geven. Van die €5.000 kocht ik bij de lokale juwelier, die mijn ruilidee wel sympathiek vond (en die ik écht niet ken), vervolgens een Rolex GMT. Die verkocht ik vervolgens voor een Tesla, van iemand die klaar was met dat gedoe van iedere dag opladen en ervan af moest.’

14 likes

Bij nader inzien: ik ben (geheel terecht) terug TL1. Wordt moeilijk om alleen op Marktplaats een Seiko te upgraden naar een groene Nautilus.

Goed idee, maar ik ben lui dus:

Wie wil mijn Meistersinger ruilen tegen zijn Zenith El Primero?

13 likes

Dat ruilen is erg onhandig, want je bent afhankelijk van de grillen en smaak van 2 personen. Met een verkoop neem je 1 van die personen weg en is het vaak een stuk minder gecompliceerd.

3 likes

Dacht dat die snel verkocht zou zijn.

2 likes

Oh nee dat dacht ik niet hoor, het is toch een vrij specifieke smaak. De kast is heel erg vet maar een einzeiger moet je willen.

Voorlopig draag ik hem gewoon nog zelf, tot iemand anders hem eens wil proberen.

1 like

Als je niks tegen groen hebt. Je hebt mijn nummer.

1 like

Leuk idee! Ben benieuwd waar je gaat eindigen.

Jazeker, hier:

Was een leuk project, maar ik ben er mee gestopt. Ik kwam tot het besef dat ik de horloges die ik wou ruilen niet durfde te dragen zoals ik dat normaal doe omdat ik bang was ze te beschadigen en daarmee de waarde zou verliezen.

Nou vooruit, ik bied deze te ruil aan voor een VC, reacties per PB :grin:

Edit: wat koekoek zegt: verkopen is makkelijker. Ik heb alleen de Vostok voor een Spinnaker geruild en verder alles verkocht en er iets anders voor teruggekocht.

4 likes

Vreemd concept.

Ik heb een baan, spaar voor dingen die ik wil hebben en koop die dan gewoon. Als er iemand aan komt met een Suunto die vantevoren gaat roepen dat ie 'm via gunstig ruilen in een, weet ik veel, El Primero wil veranderen, dan voel ik al niet de neiging om zaken te doen. Als ik al te gierig ben om m’n eigen El Primero te sponseren, dan kun je op je vingers uittellen of ik andermans ZEP wil sponsoren. Het antwoord is vooralsnog neen.

Dus vraag ik me af: Van wie krijg je hier de handjes voor op mekaar? Ik ben oprecht benieuwd.

7 likes

Het idee is denk ik niet in één keer een deal met full ana…, maar meerdere deals waar alleen het tipje wordt gebruikt. Met alsnog het voordeel steeds voor Sandy

Nou, wel heel prematuur om te zeggen dat het in het voordeel van mij is. Ik wil juist geld erbij doen om het eerlijk te houden en mogelijk maak ik een keer een verkeerde “upgrade” die juist geld kost. Dat het horloge toch niet helemaal lekker loopt en dus een servicebeurtje nodig heeft.

Edit; Wellicht verkeerd om het ruilspel te noemen. Dat ruilspel is inderdaad een beetje van 0 naar veel gaan, zonder bijleggen… In mijn optiek heb ik aan het einde gewoon het bedrag ‘ingelegd’ in waarde wat de horloges ook waard zijn.

Ruilen doet huilen is niet voor niets het gezegde.
Ikzelf spaar, ruil in en betaal dan bij voor een upgrade. Zo ben ik eind december jl. hieraan gekomen.

7 likes

Alletijd zegt :sweat_smile: Mooie Panerai trouwens :sunglasses:

1 like

Bedankt! :grinning:

2 likes

Ben benieuwd of dat gaat lukken en wil best meedoen. Einddoel? Wellicht iets van een Tudor BB58? Heb momenteel een Seiko Monster SRPD25K1 te ruil staan.

1 like

Is de listprijs ook je vraagprijs?

Nou ik heb een Suunto tekoop staan en een hele goede Spartan🙂

2 likes

@Sandy ruilen dan maar…kost ooit 475

Leuk idee! Dus iedere keer een stap maken door een ruil + ongeveer 250 euro?

1 like