Same-Watch

Heeft er iemand weleens zaken gedaan of geprobeerd te doen met dit bedrijf? Ik krijg heel moeilijk respons op mijn e-mails om informatie. Zij claimen nummer 1 in Nederland te zijn en zouden forse kortingen geven.
Tevens zijn zij “Aspirant” lid van de Nederlandse Thuiswinkel organisatie.
Het woord “Aspirant” klinkt mij overigens niet helemaal waterdicht, eerder nogal dubbelslachtig, in de oren.

Same watch is vermeld op de site van de Nederlandse Thuiswinkelorganisatie als aspirant-lid. Dit ben je als je korter dan twee jaar lid bent. zie:

http://www.thuiswinkel.org/onderdeel/thuiswinkelennl/verklaring_letter.asp?KolomA=4404&k=2&ZP=S&navid=8.

Ik heb ooit informatie gevraagd bij same watch. Kreeg de info snel. Ik kon echter absoluut niet langskomen. Ik hou niet zo van het besteden van hoge bedragen via internet.

Marijn.

Hallo Marijn,

Bedankt voor de info.

Ik heb bij hen een Maurice Lacroix, Phase de Lune gezien met een Duitse dag- en maandvermelding voor een erg goedkoop bedrag. Dit moet dus een bestaand horloge zijn, want normaal heeft dit horloge Engelse aanduidingen. Daarnaast had het horloge ook niet de originele Maurice Lacroixband, maar een zwarte band met een stalen clipsluiting. Dit hoort ook niet zo. Dus schaf ik hem alleen aan, wanneer ik het serienummer weet en wanneer ik langs kan komen.

Ik heb gevraagd of dit een nieuw horloge was. Na verschillende vragen kwam het antwoord “Wij verkopen alleen nieuwe ongebruikte horloges”.

Afzender Same Watch en geen naam erbij

Vind dat ze wel heel karig zijn met info. Een fotootje en that’s it. Doet de verkoop geen goed…

Dat klinkt niet al te best. Ik ben benieuwd naar eventuele nieuwe ontwikkelingen, want zijn site blijft verleidelijk vanwege de hoge kortingen die hij biedt. Maar als die persoon niet te vertrouwen is, moeten we dat natuurlijk wel weten! Mijn advies is wel: koop alleen als je zeker weet dat het goed zal gaan.

Mstijn.

ehhh, geen Mstijn, maar Marijn.

Ik zeg niet dat ze niet te vertrouwen zijn. Ik vind echter dat een onbekende website de klant tegemoet hoort te komen.Nodig de klant uit om langs te komen en geef hem direct de door hem gevraagde informatie, zou ik zeggen. Dat geeft vertrouwen. Het gaat tenslotte om behoorlijke bedragen en iedere onbekende webleverancier, zeker een- of tweemanszaakjes , weten dat klanten een gezond wantrouwen hebben. Zeker wannneer er van tevoren moet worden betaald.

Ze hebben overigens wel een KvK-inschrijving (voor wat 't waard is):

Same Watch
Vestigingsadres: Weegschaalstraat 3
Vestigingsplaats: 5632CW Eindhoven
Internetadres: http://www.same-watch.nl
KvK-nummer: 17181580 0000
Soort inschrijving: Hoofdvestiging

Beste mensen,

Even voor de goede orde: Same-Watch is een officieel bedrijf en als eerste horlogerie aangesloten en toegelaten bij de Thuiswinkel.org (andere aangesloten bedrijven zijn o.a. Marktplaats, Kijkshop, Wehkamp, Otto, etc.) .Naar onze bescheiden mening geeft deze organisatie als enige, de klant de nodige waarborgen ( mocht Same-Watch in de problemen komen of er een klacht zijn, dan kan de klant deze bindend voorleggen aan Thuiswinkel.org) . Alle andere (horlogerie)bedrijven welke worden vernoemd hebben zulk een (onafhankelijke) garantie niet. Mocht er dus een klacht tegen Same Watch worden ingediend en gegrond verklaard en Same Watch is niet bij vermogen of willens deze uittevoeren dan staat de Thuiswinkel.org GARANTvoor naleving (dus ook voor eventuele TERUGBETALING) voor zover ons bekend heeft geen van de andere hier wel eens genoemde horlogebedrijven zo’n garantieregeling.
Het horloge waar de heer Hageman het over heeft betrof een horloge uit Duitsland met een originele band (dit type is nooit in Nederland regulier (lees juwelier) verkocht vanwege de Duitse datum aanduiding). Als aanvulling; wij betalen in Nederland keurig onze belastingen en BTW en hebben geen winkel (vandaar onze bijzonder scherpe prijzen). Mochten er nog vragen zijn schroom niet.
Met vriendelijke groet,

Jan van Diessen
Same-Watch

Hallo René,

Dat een Maurice Lacroix horloge een vouwsluiting heeft is niet zo vreemd hoor. Ik meen dat sinds 2005 de meeste, zo niet alle, horloges worden aangeboden met een vouwsluiting en een band zonder het bekende ‘M-logo’. Originele ML-banden met gespsluiting en ‘M-logo’ zijn echter nog wel te bestellen. Dit laatste kan ik schrijven omdat ik hier persoonlijke ervaringen mee heb.

Groeten, Gerwin

Rene Hageman Schreef:

Daarnaast had het horloge
ook niet de originele Maurice Lacroixband, maar
een zwarte band met een stalen clipsluiting. Dit
hoort ook niet zo.

Hallo Gershwin,

Bedankt voor je bericht. Maar ik dacht dat een staal met goud horloge uitgrust wordt met een vergulde sluiting en niet met een stalen sluiting. Goud en verguld past bij elkaar en zo heb ik het in de etalages ook altijd gezien.
Een stalen horloge zou volgens mij dan worden uitgerust met een stalen sluiting.

Ik weet niet of er ook andere combinaties zijn.

vr groeten

Rene Hageman