Schaap en Citroen

Voor mijn eerste horloge is mijn interesse gevallen op een Rolex Oyster Perpetual 34 green. Nu woon ik 15min van een Schaap en Citroen af (Den Bosch) nu is mijn vraag of ik als rookie kan onderhandelen over de prijs.

3 likes

Tuurlijk, er gelijk inspringen met ⁴⁰%

Je kan ALTIJD onderhandelen … of je ook korting krijgt is een tweede.
Ik kom vaker bij S&C en ik ben altijd redelijk behandeld daar. Nu weet ik dat voor de corona crisis op het hoogtepunt van de Rolex gekte binnen S&C er een regel was dat er op Rolex geen korting gegeven mocht worden. Ik denk dat dit nu wel anders is.

500 moet er altijd wel afkunnen

3 likes

Mmm ja inderdaad dat kan misschien in het voordeel werken. Met 500 zou ik al best tevreden zijn. Eens kijken hoe ik dat voor elkaar kan krijgen als eerste aankoop daar.

1 like

Veel succes, Pim! :slight_smile:

1 like

Volgens ingewijden is er over voorraad modellen
Altijd te onderhandelen.

1 like

Als je hulp nodig hebt roep je maar :slight_smile:

1 like

Interessant om te weten.

Haha ja is wel even spannend ben helemaal nieuw in deze prijsklasse.

En terecht spannend, het moet ook spannend zijn!! Spannend is leuk!

Je koopt bij een AD dus je weet dat je een origineel product koopt, het ergste wat kan gebeuren is dat ze het volle bedrag willen en zelfs dan heb je nog keuzes.

Probeer gewoon te genieten van het proces en neem je tijd

Onderhandelen kan altijd of je korting krijgt is een tweede. Zoals hierboven al genoemd krijg je vaak korting op voorraad modellen. Als je je redelijk gedraagt en laat zien dat je geïnteresseerd bent, is er een hoop mogelijk :wink:

Op Rolex sport modellen zul je in deze tijd ook geen korting krijgen. Op een 34mm Oyster Perpetual misschien wel dat weet ik niet…

Thanks voor alle antwoorden. Ik zag er op Chrono24 nog eentje staan voor 4.431 maar dan denk ik, dan kun je hem beter nieuw kopen.

Zie youtube, Paul Thorpe heeft hier een item over

Ps een 36 mm is wel een betere "investering"
Dan een 34mm

Kan je dat toelichten? Zelf ik hem nogal dunne polsen 16cm. Vandaar dat 34mm ook goed staat.

36mm kan prima op 16cm trust me

Ja dat ook zeker, vond alleen die groene plaat zo mooi.

1 like

36mm op mijn 17cm pols

2 likes

Als je hem koopt om te dragen, dan maakt de ‘investering’ niets uit. Gewoon kopen wat je mooi vindt, want je koopt hem voor jezelf toch? Niet voor de volgende eigenaar.

5 likes