Schroevendraaier voor Oyster Bracelet

Hi allemaal,

Voor het verstellen van mijn oyster bracelet ben ik opzoek naar een schroevendraaier. Volgens mij heb ik een tip van 1.7mm met hollow ground nodig.

Maar waar te bestellen? Ik heb genoeg links gevonden op diverse fora, alleen werken die links niet meer. Esslinger in USA verkoopt ze wel, zoals Rolex Horofix 2100, alleen 45,- verzending en invoerbepaling betalen vind ik een beetje teveel van het goede.

Heeft iemand een goede tip waar ik een goede schroevendraaier kan vinden?

Dank!

1 like

@royke74 cousins.uk toch? Bergeon

1 like

https://www.watch-tools.de/tools/rlx-special/official-geneva-double-ended-watch-tool-ref-2100.php

3 likes

Ik heb deze. Werkt perfect.

2 likes

1.6 heb je nodig.

2 likes

Dank Ramon! Ik heb die besteld :man_astronaut:

2 likes

Die heb ik ook. Werkt perfect.

1 like

Welke heb je ook? Die van de link van Crownguard?

Ja

WoW zo’n horloge! Dan ga je toch langs de dealer. Zou het niet zelf durven!

Aan de andere kant: een schroefje losmaken, dat moet toch echt wel kunnen (met het juiste gereedschap).

Daarnaast: m’n vriendin wil ook af en toe horloges van mij dragen, dan is dit wel zo handig (eerst verstelde ik ze met AliExpress schroevendraaiers :sweat_smile:)

1 like

Kan ook hendig; mits je de schroeven vooraf goed met de föhn verhit door de loctide.

2 likes

Ja, goede tip. Of de band even in warm water laten hangen, werkt ook.

En wierrook branden , ritueel een mandarijn offeren helpt ook :roll_eyes:

Met de juiste schroevendraaiers ( zoals Ramon aangaf ) is het geen enkel probleem.

3 likes

9 tegen 10 dat jij het met meer beleid en precisie doet dan de AD. Ik heb een setje goede schroevendraaiers gekocht en doe dit soort dingen voortaan lekker zelf.

4 likes