Second opinion GMT master bezel

Goedemiddag iedereen!

Ik heb onlangs een GMT 16710 aangeschaft bij een betrouwbare dealer, nu dat ik er beter naar kijk zie ik dat de 12u marker op de bezel niet helemaal afgelijnd is aan de bovenkant als ook dat de bezel met veel moeite naar rechts draait.

Iemand die weet of dit vaker voorkomt?

1 like

Waarschijnlijk vuil onder de bezel. Even laten schoonmaken bij je horlogemaker. Je kan het zelf ook doen. Op YouTube vindt je filmpjes over hoe je dat moet doen.

Maar dat lost het uitlijningsprobleem toch niet op? Wellicht wel dat hij wat stroef draait ja.

Kan dat de insert in het verleden vervangen is en niet helemaal goed terug geplaatst is. Maar goed om te lezen dat de uitlijningsproblemen niet alleen bij Seiko voorkomen.

2 likes

:sweat_smile:

3 likes

Foto recht van voren/boven zou kunnen helpen bij de ‘second opinion’. De foto’s van de zijkant/schuin vertekenen nogal

Bezel eraf halen, schoonmaken en insert uit de bezel drukken met de duim, bezel terug in, insert terug in klikken. 10 min werk

1 like

Inderdaad. Ik heb dit destijds bij mijn 14060M ook zelf gedaan.

En anders even langs je horlogemaker.

1 like

Aangezien het onlangs was, kan je niet beter even terug? Zeker als de uitlijning ook niet goed is. Dat kunnen we trouwens niet op jouw foto’s zien. Dan moet je er 1 maken waarbij je van bovenaf de wijzerplaat fotografeert.

Ik zie het niet op je foto’s. En je bedoelt neem ik aan de 24 marker? De pijl? Niet de 12?

Uploaden…

Zwaar bestand?

4 likes

Eens met deze :point_down:

Geeft je nog voldoening ook als het gelukt is :muscle:

1 like

Dus voor de eerste keer toch zelf is geprobeerd en is goed meegevallen! Draait weer soepel nu.

Leek er meer op dat de het veertje niet helemaal goed zat

Top. Ik doe het ook altijd zelf. Je kan ook de inserts zelf vervangen door een andere kleurstelling (ik wissel zelf eens per jaar tussen zwart, pepsi, coke of faded pepsi insert). Een minuut of 5 werk.

Die insert ziet er niet uit, sorry. Dat is een aftermarket inlay. Verklaart niet direct waarom ie niet goed draait, dat kan vuil zijn. Maar mss loopt ie wel ergens aan…

Ben er ook bang voor dat de inlay niet origineel is.

Daar had ik met de aankoop al schrik voor inderdaad, ik heb een goeie deal kunnen doen dus nu ben ik opzoek naar een originele insert

1 like

Zou zoiets moeten zijn.

2 likes

Maar had de betrouwbare dealer dat vermeld? Want schijnbaar wist je er van of iig schrik voor

Hij had het niet vermeld,