Seiko 5 Sportsmatic Deluxe vintage of nieuw?!

Onlangs heb ik een Seiko 5 Sportsmatic Deluxe gekocht met ref. 7619-7010. Deze zou volgens de verkoper uit de jaren 70 komen. Ik twijfelde zelf aan de oudheid van het horloge door de staat waarin het verkeerd. De wijzerplaat etc is zo goed als nieuw, en lijkt zeker niet 50 jaar oud. Vandaag kreeg ik van mijn horlogemaker te horen dat dit geen vintage is maar een nieuw horloge van Seiko. Zijn er mensen hier die er het fijne van weten?

3 likes

Ik vind dit een heel dubieus verhaal. De naam Sportsmatic is volgens mij echt jaren ‘60. Het uurwerk lijkt me ook uit die tijd (ziet er ook niet nieuw meer uit). Ik heb er geen weet van dat ze opnieuw worden uitgebracht. Er is nu wel een Seiko 5 ‘Sports’ die een knipoog moet zijn naar de Sportsmatic (bedankt voor de informatie daarover @Chlorophyl), maar daar vind ik het mijne van. Dit is niet een van die ‘Sports’-modellen.

Ik vraag me af: hoe ga je horloges met dit (prachtige) gedateerde uiterlijk vandaag de dag verkocht krijgen als er een prima aanbod is van mooie oude exemplaren? Het is in z’n uiterlijk geen ‘moderne’ variant, het is echt een gedateerd horloge.

Ik denk dat ik je mag feliciteren met de aankoop van een prachtige Seiko uit 1965. :+1:

5 likes

:joy::joy::joy::upside_down_face:

Wat @W.E zegt klopt, uit 1965.

4 likes

Dit lijkt me pertinente onzin. Dit type uurwerk en model horloge wordt al lang niet meer gemaakt en dateert inderdaad uit de jaren ‘60, althans je komt het in die tijd vaak tegen. Je hebt gewoon een heel mooi exemplaar te pakken. Voor wat info over het uurwerk:

3 likes

Zoek een goeie als je deze Seiko een keer moet laten servicen…

3 likes

Tijd voor een nieuwe horlogemaker…

3 likes

Horlogemaker of Fietsenmaker :thinking:

1 like

Volgens mij gewoon vintage en in ieder geval ook een heel leuke Seiko.:+1::slightly_smiling_face:

1 like

Helder verhaal :smiley: zo te horen hoeft er dus geen twijfel te bestaand over de oudheid van het horloge! Wel over de betrouwbaarheid van mn horlogemaker :tired_face:

1 like

Ik zou die horlogemaker direct ontslaan of naar Pearl sturen.

edit: en inderdaad, gefeliciteerd met de aankoop van deze leuke vintage!

1 like