Seiko 5

Ik ben een beginnend verzamelaar en kwam deze klok tegen.
Ik kon mij niet beheersen en heb hem gekocht.
Hebben jullie enige ervaring met Seiko 5

http://www.seiko5.nl/snka31/2.jpg

http://www.seiko5.nl/snka31/3.jpg

http://www.seiko5.nl/snka31/4.jpg

Groet, Arthur

Seiko5.nl is de site van Gerrit.
Gerrit die ook behoorlijk actief is met Seiko en een enkele Citizen op Markplaats.

Ik geloof niet dat ie het verkeerd doet, want hij is toch al een tijd bezig en volgens mij zijn er mensen van een ander forum die er wel eens een Seiko gekocht hebben en daar waren zeker geen klachten over.

Ik heb hem onlangs een mailtje gestuurd en kreeg redelijk snel (niet meteen) een antwoord.

Al met al zou ik er zeker durven te bestellen. Maar je had hem toch al besteld, dus als het niet goed zou zijn, was je toch al te laat. :smiley:

Seiko 5’s zijn er al vanaf eind 60’er jaren, met wisselende uurwerken. Die “5” staat ergens voor, weet niet meer precies wat, maar het is iets van: Dag, Datum, waterresistance, shockresistance. Volgens mij heeft Hans (nivelacuso) er eens iets over geschreven
En onderaan de streep, zoals met iedere Seiko: Veel waar voor je geld.

Ken je het Seiko Virus ? Zit ook in het doosje waar ook je horloge inzit :D:D

Veel Plezier ermee

Ik blijf me verbazen over dit soort vragen: Ik heb zojuist een … bij … gekocht, is deze handelaar wel te vertrouwen?

Als je nou werkelijk benieuwd bent naar de betrouwbaarheid, en naar onze ervaring daarmee, dan vraag je dat voordat je je bestelling plaatst.

Volgens mij ben je gewoon zo blij met je nieuwe aanwinst dat je het ons graag wil laten weten :smiley:

Bij deze dan ook, alvast gefeliciteerd met je aanwinst, we zijn benieuwd naar de foto’s :wink:

Ruud

Ruud ik heb niet gevraagd of die handelaar te vertrouwen (mijn eigen verantwoording) is maar ik had nog nooit van Seiko 5 gehoord wel van Seiko nartuurlijk.
Als je de linken aanklikt in mijn eerste bericht zie je de foto’s.
Ik ben zeker erg blij met de aanschaf van dit horloge en verwacht hem a.s. dinsdag in huis te hebben.

Groet, Arthur

Aha, ik begrijp de verwarring, sorry. Hoe dan ook, veel plezier van je Seiko, ik kan uit ervaring zeggen dat dat vast wel gaat lukken.

Ruud

Ja, scherp hoor !

Ik denk dat dat idd voor de meeste nieuwe aanwinsten geldt, maar het is natuurlijk altijd leuk om de nieuwe aanwinsten te zien en de verschillen in interesse en keuzes.

Over de betrouwbaarheid van juweliers gesproken, als je tot aanschaf overgaat heb je zelf al geoordeeld dat deze te vertrouwen is, idd onzin om dan achteraf hiernaar te vragen, mosterd na de maaltijd…

groeten,

Ed

Hallo Arthur,
Ik heb al zeker 20 jaar een Seiko 5, helaas niet zo’n mooie als jij, maar dat horloge is niet te koop, dus kun je je voorstellen hoe tevreden ik er mee ben.
Groeten,
Eeltje

Je kunt niet mis met een Seiko 5.
Waar vind je nog een manufacture voor dat geld???

Er zijn verschillende uurwerken gebruikt voor de Seiko 5’s. Tegenwoordig gaat de 7s26 alweer een tijdje mee.
Seiko heeft een opvolger van de 7s26 gereed. De opvolger is wel met de hand opwindbaar, en heeft een sekondenstop.

Ik heb een een 5-je.
zie hiervoor http://members.chello.nl/~h.mennink//watches/_private/seiko5.htm

gr,
Hans Mennink

Ik heb de Seiko 5 vandaag ontvangen en ik ben zeer tevreden.
Ik heb het horloge gekocht bij Gerrit Nanne (Seiko5.nl) wat mij zeer goed bevallen is (echt een aanrader).

Arthur

Beste Arthur,

De reacties in het forum spreken voor zich, en ik ben het er helemaal mee eens.
Ik heb ook een prachtig seiko horloge bij Gerrit Nanne gekocht en ben er nog steeds zeer content mee, alleen de keuze kan moeilijk zijn met al dat moois.
Prima geadviseerd en horloge op maat gemaakt waar ik bij stond, op tijd gezet met daarna enige uitleg over het gelijk zetten.
De Seiko Sealmaster automaat type SNZD25K met zilveren wijzerplaat looks like a
new Rolex maar is lekker veel goedkoper.
Ik denk er over om een Seiko 5 duikhorloge met kobaltblauwe wijzerplaat en bezel ala Rolex te gaan kopen bij Gerrit.
Gewoon daar kopen, voordelig en handig met persoonlijk contact.
Succes.
Armando

Lucien Schreef:

Seiko 5’s zijn er al vanaf eind 60’er jaren, met
wisselende uurwerken. Die “5” staat ergens voor,
weet niet meer precies wat, maar het is iets van:
Dag, Datum, waterresistance, shockresistance.

1. Shockproof
  2. Waterproof
  3. Automatic
  4. Met datum aanduiding
  5. Met dag aanduiding

:slight_smile:

Beste Sheeta,
Ik zou niet weten waar die vijf voor staat maar ik vermoed dat het heeft te maken met de serie van het merk. Waar ik ook kijk, in geheel Europa zie je ze niet in de winkel liggen. 'T is echt een horloge voor de liefhebber of pro want de gebruikers hebben het vaak over de techniek. Er zijn sites die onderdelen leveren om deze horloges te pimpen. Ik zag laatst de meest vreemde wijzerplaten en dergelijke op een site in het buitenland. Ik heb inderdaad voor ik naar Frankrijk vertrok nog snel dat mooie duikhorloge gekocht bij de heer Nanne en dat als vakantie horloge gebruikt.
Als je dan de middelandse zee in duikt of in het zwembad wordt gegooid dan is er niets aan de hand. De rode blauwe besel is onder water goed te zien en makkelijk te verdraaien. Mooi instellen om je perslucht in de gaten te houden.
En dan voor die prijs, ook leuk voor zijlers.
Dat zijn zo mijn ervaringen deze zomer.
Groetjes