Seiko Astron only

Qua prijs misschien wel, maar de Oceanus is geen GPS horloge

2 likes

Ik zie de Oceanus in Nederland niet te koop. Wordt die hier niet geleverd? Of kijk ik erover heen?

1 like

Nee is enkel voor de Japanse markt, maar komen hier regelmatig te koop. Niks mis mee, en geen rechtvaardiging voor € 1700 meerprijs van de Astron hier eerder getoond.

1 like

Da’s fors…

1 like

Nu nog de ervaringen van de Astron-bezitters. Ik blijf nieuwsgierig.

1 like

@Hennie heeft/had een Astron. Apart horloge, erg mooi afgewerkt, maar niet mijn smaak. Van mij mag het liefst wat minimalistischer.

De Astron is voor mij meer een leuk stuk techniek. De maat is prima. Vandaag nog om gehad, een model van 3300 euro maar dat zie ik er dan niet aan af. Voor dat geld heb je zoveel andere mooiere horloges die mij veel meer aanspreken. De Astron titanium draagt ook heel licht, maar als tool watch toch niet praktisch voor mijn gevoel. Daarom denk ik dat je hem weinig zult zien. Het is mooi, goede techniek maar te duur voor een Japanse modieus hebbeding.Ik wacht wel op de tweedehands markt.

2 likes

Ik denk wel dat het een praktisch horloge is voor als je piloot bent of veel reist anderszins. Past automatisch de tijd aan afhankelijk van je gps locatie.

Ben er nog steeds blij mee heb het eerste model lekker groot kan ik hebben en heel licht is geheel van titanium. Altijd leuk om te zien hoe hij de satellieten uit de lucht pikt.

3 likes

@Sprinter was wel astron-fiel… misschien dat hij nog iets kan delen?

Ik heb zelf een SAST005G gehad, titanium.
Degene die zegt dat dit geen mooi afgewerkt horloge is, heeft er nog nooit een in het echt gezien. Heel mooi afgewerkt met een schitterende diepte boven de wijzerplaat. Technisch ook zeer innovatief. En als je een wat dikkere pols hebt, zijn dit de Seiko’s die bij jou passen.

Ik snap ook wel dat het beter is om ze een slagje kleiner en dunner te maken, omdat nu eenmaal een kleine groep een passende pols heeft. Dus wie weet, worden ze wat meer gemeengoed.

7 likes

Hoe zie je dat?

Door de secondenwijzer die tijdens syncen aangeeft hoeveel satellieten hij ziet. En vervolgens de tijd, datum instelt.

2 likes

Aha. :+1:

Zo is dat😀

Komt me bekend voor…:wink:

1 like

En hij heeft een standby functie om energie te besparen. Bij een bepaalde tijd niet dragen of in het donker, gaat 'ie in powersave. Intern houdt íe vervolgens erg lang de juiste datum en tijd bij.

Was altijd auto-magisch als ik hem na 2 maanden uit de kluis haalde. Zag 'ie licht, en ging dan naar de juiste datum en tijd. Geweldig mooi!

2 likes

Je krijgt er zelfs een dvd bij en een hoop papieren.

Is ie n beetje makkelijk in de bediening? Of moet je de handleiding en dvd door?

Valt wel mee, vond ik.
Enige dat ik genoteerd had was hoe je handmatig kon syncen. En dat is simpel.
Heb het echter nooit nodig gehad :slight_smile:
Wat dat betreft is Seiko gewoon saai: doet het gewoon.

1 like