Seiko Astron only

Beetje stil hier…

4 likes

Erg still ja…

3 likes

Tja, beetje weinig te melden blijkbaar? Steeds een polsje met een horloge, het lijkt wel een horlogeforum. We kunnen wellicht ook eens fijn gaan bomen over de ins-en-outs, of de voor-en-tegens, of de ultieme wenslijstjes van de net uitgekomen of nog te produceren Astrons. Wat zouden wij nu écht (nog) willen. Dan kunnen we dat samengevat als een mooi pakketje naar Japan sturen, kijken wat ze ermee doen. Ik ben bijvoorbeeld benieuwd naar gebruikerservaringen met de (goedkopere?) reeks recente Astrons zonder GPS, maar wel radiocontrolled. Zijn die ook goed (genoeg)? Ook nauwkeurig? Lekker plat? Makkelijk te bedienen? Gewoon mooi? Zo maar een idee hoor, maar weer eens wat anders toch? Hoor wel wat jullie er van vinden. We kunnen natuurlijk ook gewoon doorgaan met wat we steeds doen.

4 likes

Even in de zon geweest :sunny:

4 likes

6 likes

Ik had dit ding nooit moeten kopen! Echt.
Sinds ik deze Astron heb (16 januari jl.) heb ik niks anders meer gedragen en ook totaal geen interesse meer gehad voor iets anders om de pols. Ben ik nu genezen van mijn flipperitus? Ik heb geen idee, maar de angst slaat me wel om het hart bij de gedachte nooit meer kriebels te krijgen voor wat anders. En ik kijk echt nog wel in het blauwe gedeelte hoor. Geen verleiding meer te vinden. Tegelijkertijd is dat een groot compliment voor deze prachtige Seiko, dit is ‘mijn horloge’. Ik ben klaar.

Zou het … :thinking:

Solly.
:beers:

Plaatjes plaatsen bedoel je? Waarom niet …

9 likes

Het is in ieder geval een rustige periode…:innocent:

2 likes

Heerlijk toch kerel…je bent genezen. :ok_hand::facepunch:

3 likes

Ik zei toch niet: “dit niet”? Plaats zo vaak als je wilt dezelfde plaatjes, dan hebben we al snel genoeg om 100.000 woorden te vervangen. Maar we zouden ook wat “verdieping” (ideaal woord voor beeldspraak, daar kan dan weer een plaatje van een torenflat met 50 verdiepingen bij bijvoorbeeld) kunnen aanbrengen, wat meer conversatie (zelf plaatje verzinnen) over de door mij aangehaalde of welke andere onderwerpen dan ook. That’s all mate.

1 like

geloof jij het?

2 likes

Yeah I do :grin::sunglasses:

1 like

Drink met

:beers:

Maar ûh, ik snap wel waar je naartoe wil. Alleen, tja … als je het één keer over de GPS- of oplaadtechniek hebt gehad is dat ook een oude koe, net als trouwens mijn polsplaatjes. Die lijken allemaal erg op elkaar. Zij natuurlijk allemaal bijzonder fraai, daar niet van maar toch. Het voegt net zoveel toe als het zoveelste verhaal over wijzerplaten, verdieping (door de opgelegde indices) etc. etc. Ach ja, het is een horlogeforum. Leuk!

Ik ben er zelf nog niet uit :wink: … maar deze Astron heeft me echt wel ‘gepakt’.

Nog eentje dan … :wink:

10 likes

Ben zelf niet tevreden over de band , krijg m niet comfortabel nog, draag nu het meeste de mm200.
Ben aan het rondkijken voor een oplossing van de band van de Astron, mooiste is een “halve” schakel, maar heb het bij Seiko nagevraagd en die is er niet :pensive:

1 like

Andere sluiting?
Met meer verstelmogelijkheden. Geen idee of er passende Seiko sluitingen zijn hoor.

Of een rubber bandje? Ik heb er een Seiko band bijgekocht en wissel best wel vaak, vind de rubberen band goed passen bij dit horloge. Alsof 'ie ervoor gemaakt is. Ik heb hem wel even in een bakkie met heet water gevormd, hij is nl. een beetje stug. :wink:

Is deze band:

Overigens zit de stalen band bij mij ook gewoon comfortabel (17,5cm pols).

4 likes

Weet ook niet of t gaat lukken met een andere sluiting, en anders ga ik misschien eens rubber proberen.

1 like

Gokje van 25 euro.
Is bij mij goed uitgevallen, ben er blij mee. :wink:

nou mis ik toch zo’n flatgebouw met heel veel verdieping(en). Eigenlijk toch wel. Blijft een HF per slot van rekening.
Maar natuurlijk heel fijn dat je zo blij bent met dat horloge. Je doet het toch soms wel even af? En dan even ontsmetten eronder met Dettol en dan gauw weer verder.

2 likes

Gaat gewoon soms mee onder de douche! En ja, ik weet het … bangerikken beginnen nu te (t)rillen want niet dichtgeschroefde knopjes, zeepresten en ‘maar’ 100 meter waterdicht enzo. Oké. I’m living on the edge. :sunglasses:

Zal ik anders nog een foto maken?
:beers:

1 like

jaaa, leuk, nog een foto. Maar van wat? Verdieping, ontstoken pols, zeepresten of tussen-de-knopjes-door-indringend-vocht? Ik doesj met zonder, zeg maar. Nergens last van.

1 like