Seiko Astron only

Ik hou meer van horloges die meer doen als de tijd aangeven zoals de Grand Seiko zowel de quartz als de automaat. De Astron kan meer en heeft GPS, Chronograaf, tweede tijds aanduiding. :wink:

3 likes

Mijn astron…:smiling_face_with_three_hearts:
Altijd mee op vakantie.

4 likes

Die is voor mij superhandig met een zoon in Canada.:sunglasses:

1 like

Zeker bij kwartshorloges vind ik ook dat ze iets bijzonders moeten kunnen. GPS-synchronisatie bijvoorbeeld (zoals de Astron of Satellite Wave), of extreem nauwkeurig lopen (zoals de Longines VHP of Certina Precidrive). Solar is een leuke bijkomstigheid, maar met de huidige batterijen die >5 jaar meegaan niet echt een factor voor mij.

Leeft hier ook nog, vind hem nog steeds schitterend!

11 likes

Ik verwacht de SSE161j1 binnenkort :star_struck:

3 likes

Prachtig :ok_hand:t2::yum:

Die diepte :star_struck:

1 like

NIce! Mooi die gestreepte plaat!

1 like

Jip :+1:t2::yum: …Ben heel benieuwd :slight_smile:️ …er zit toch ook Diashield op deze modellen?

Ik dacht bij de nieuwe modellen wel maar weet het niet zeker.

1 like

Er staat iets van speciale coating op kast en band maar de naam Diashield word niet gebruikt…

Nice :+1:

1 like

Thanks :+1:t2::slight_smile:️ …Wat leven in dit topic blazen :grin:

Tijd voor een ‘Seiko Astron’ only :ok_hand:t2::yum:

Ben eigenlijk ook wel benieuwd wat er op HF rondzwerft aan Astron’s…

3 likes

Ik wel een beetje in het achterhoofd; het zal niet de eerste keer zijn dat een horloge me in de praktijk toch tegenvalt. Aan de andere kant; de kwartshorloges die ik in de afgelopen jaren heb gekocht, blijken bijna allemaal blijvers te zijn. Daarbij is de waardedaling dus helemaal niet van belang voor mij.

2 likes

De meeste horloges van de laatste tijd zijn blijvers.
En af en toe gaat er een met verlies weg.
Iedere hobby ( verslaving) kost geld denk ik dan maar.:joy:

4 likes

foto zegt meer dan 1000 woorden toch?

15 likes

De seiko Astron was zijn tijd ver vooruit en heeft de Zwitserse horloge techniek iets laten zien op dit vakgebied .
Het is een fors sportief horloge en loopt exact op tijd dat kan je van andere dure topmerken niet zeggen.
En mijn mening is een dresser kan ook nog dragen als je 80 bent

3 likes

Juist goed gezegd. :+1:

De Seiko Astron heeft voor mij exact de juiste maat >45 mm. én de juiste prijs >€ 2000,–.
Echter, ik heb er gewoon het geld niet voor.

1 like

Binnen :blush:

12 likes