Seiko Astron only

Mogge!

#AstronSpam :artificial_satellite:

9 likes

Als iemand die een Astron overweegt maar zo’n ding nog niet in handen gehad heeft heb ik een paar vragen waarvan ik hoop dat jullie expert ze kunnen/willen beantwoorden :sunglasses:

  • Hoe is de algehele kwaliteit van het horloge
  • Hoe comfortabel is de band en hoe is de kwaliteit
  • Houdt het horloge het daadwerkelijk 6 maanden vol zonder zonlicht ?
  • Werkt het automatisch goed zetten van de tijd in een andere tijdzone vlot ?
  • Ben ik een vraag vergeten ?

Alvast bedankt!!

1 like

Laat ik beginnen met de opmerking dat de ene Astron de andere niet is … :sunglasses:

Zo heb ik bijvoorbeeld stalen uitvoering (SSE161J1) wat zich naast het uiterlijk natuurlijk ook uit in het draagcomfort. Ik heb er bewust voor gekozen omdat ik vind dat je een sporthorloge van dit formaat best mag voelen. Ik heb eerder een Titanium Citizen gehad en dat vond ik niks, was me veel te licht. Het horloge zelf was overigens wel heel erg leuk, maar ik had geen idee of ik 'm omhad.

Ik wil overigens zelf nog een Astron SSH003 proberen, ook Titanium. Geen idee hoe deze draagt tov. de Citizen-ervaring. Ben benieuwd!

Mijn eerste en enige goeie tip is: Ga zelf kijken, ruiken, passen etc. en laat je verleiden! Ik weet niet welke je op het oog hebt, maar als het courante modellen zijn loop dan even bij een Seiko winkeltje naar binnen.

Alle antwoorden hieronder zijn puur persoonlijk en absoluut niet objectief. :wink:

In één woord: Super! De Daihatsu afwerking is on par, de band sluit mooi op de kast aan en het voelt een beetje als een Grote Seiko [pun intended]. Ik heb geen enkel afwerkingsissue kunnen ontdekken op de wijzerplaat, die ik overigs prachtig vind door de opbouw en het lijnenspel. De wijzerplaat heeft bij mijn uitvoering ook een relatief rustige uitstraling wat zeker niet voor alle Astrons geldt. Het kunnen echte druktemakertjes zijn, waarbij een leesbril onderdeel van het pakket zou moeten zijn.

Als liefhebber van oyster look-a-likes ben ik erg tevreden over deze band. Solide stukjes staal, heel netjes en bovengemiddeld afgewerkt. Een puntje van aandacht bij de mijne is wel de afstellingsmogelijkheid in de sluiting, die zou eigenlijk een paar stapjes meer mogen zijn. Ware mijn pols qua omtrekt een kwart cm meer of minder geweest, had ik een probleem gehad. Ik heb er trouwens een rubberen Seiko band bijgekocht, leuk voor de afwisseling.

Geen idee. Zal toch wel?
Een quartz die geen solar panels aan boord heeft loopt soms ook jaren. Wel heb ik gelezen dat het gebruik van de GPS-module (één keer p/dag of zoveel als je zelf ‘dwingt’) aardig wat energie vergt. Maar goed, als je dat doet sta je buiten en dan laadt 'ie ook bij. Dus tja.

Ik ben onze tijdzone nog niet uitgeweest :wink: … maar het schijnt wel aardig te gaan en bovendien kun je de bijstelling ook handmatig dwingen door een knopje een paar seconden in te drukken. Je hebt wel vrij zicht naar een paar satellieten nodig, staat allemaal keurig beschreven in een boekkie wat je erbij krijgt. Voor de tijdcorrectie is zicht op één satelliet voldoende. Maar dat terzijde.

Had je deze niet willen stellen? Laat een foto van de jouwe zien …

Succes bij je overwegingen en met je keuze! Wat mij betreft is een Astron voor iedereen het proberen waard.

:beers:

7 likes

Wat Junior zegt, passen en realtime kijken.

Ikzelf dacht na mijn eerste Astron ja dit is het, bestelde er nog eentje.
Tot het warme weer begon, de bandjes nooit echt lekker passend kunnen krijgen, van alles geprobeerd.
De oplossing een andere band is voor mij geen oplossing, als een band niet strak op de kast aansluit vind ik het geen porum….

Dus, ene Astron verkocht, andere staat te koop, dezelfde als Junior heeft overigens, nu twee Citizen Satelitte waves, waarvan ik de F150 al had en nu een F900 erbij.
Deze passen wel lekker op mijn pols.

Dus, passen, voelen, ervaren en dan kopen, want echt waar ze zijn prachtig en hun aankoopbedrag , naar mijn mening, meer dan waard.

Succes.

3 likes

Edit, gevonden

4 likes

Goedemorgen

5 likes

6 likes

Deze mening deel ik zeker…ondanks de vele kritiek over de prijs

Gelukkig zijn hier de meningen over verdeeld :blush:

1 like

Goeie moggel!

7 likes

2 likes

een automatische Astron. Mooi ding

1 like

:joy:

Ik denk dat @Meccano een beetje verdwaald is, deze past beter in “Seiko Presage Only” … :wink: wel een mooie Seiko, dat wel.

1 like

ach, we zijn allemaal wel eens wat dwalende

2 likes

Verdwaald?
Een beetje. Sorry!
Maar inderdaad, dank u, wel een mooie Seiko!

2 likes

Geen enkel probleem.
We gaan gewoon weer terug naar het onderwerp, de Astron …

#AstronSpam :artificial_satellite:

8 likes

Iedereen hier een fijne weekend gewenst :artificial_satellite: :beers: :clinking_glasses:

9 likes

Super horloge!!

9 likes

Genieten van de zaterdagavond :watch::artificial_satellite:

5 likes