Vintage Seiko Only (Deel 1)

Kwaliteitjuh jonguh. :sunglasses:

2 likes

:heart_eyes: :laughing:

Edit: Graf band? Wordt in dat geval wel frotten om passend te krijgen. En ze geven af. Maar verder wel een fijn bandje :grimacing: .

1 like

Sexy bandje!

Ik heb wel eens een bandje van hagedissenleer gehad. Die rook als een ongelukkig huwelijk tussen bloemkool en spiritus.

2 likes

Watchgecko Exotic.

Dit is normaal leer ‘embossed’. Dus hij ruikt gewoon naar kalfjes.

2 likes

Vandaag weer een LM gekocht. Heel zeldzaam model dit, kan niet wachten om hem in het echt te kunnen zien. Want die wijzerplaat is volgens mij prachtig

https://img.horlogeforum.nl/uploads/db9961/original/4X/f/b/6/fb6ab9b12826a4cd31147da00cc0549d3b37d35c.jpg

9 likes

Spannend! Komt wel ietwat gepoetst over.

1 like

Dat dacht ik in eerste instantie ook. Maar als ik google op de referentie zie ik dat ze allemaal een gepolijste finish hebben. Ik denk (hoop) dus eigenlijk dat deze gewoon in heel erg goeie originele staat is. :sweat_smile:

1 like

Gaaf :+1::smiley: …aparte wijzerplaat zeg :hushed:

1 like

De wijzerplaat is ook wat ik er zo mooi aan vond. Ik wilde graag nog een LM special maar ik was eigenlijk opzoek naar een ander model. Maar toen deze langskwam met deze wijzerplaat heb ik deze gekocht :wink:

1 like

Ben benieuwd naar je eigen foto’s :sunglasses::smiley:

2 likes

King Seiko 44999

17 likes

staat er nu ook 1 op UF te koop voor een vrij redelijk bedrag :thinking::+1:

2 likes

Mijn Duits is wel redelijk en volgens mij doet de secondenstop het niet of ik lees het niet goed, zit er op deze een aparte knop voor de secondenstop??

und ein externer Sekundenstopphebel mit charakteristischer Sichelform, der eine regelrechte Sollbruchstelle hatte und später ins Werk integriert wurde. Bei dieser Uhr fehlt er, was aber abgesehen vom fehlenden Sekundenstopp, der bei einer Vintage-Handaufzugsuhr verschmerzbar ist, die Funktion in keiner Weise beeinträchtigt.

1 like

Ah er zit een addertje onder het gras. Ik dacht al, meestal zijn de horloges op UF namelijk vrij duur. :face_with_monocle::face_with_monocle:

1 like

Ik had deze ook al gezien en ik was geïnteresseerd maar goed dat ik dat eruit kon halen… :+1::roll_eyes: …zo zie ik wel weer dat goed lezen en bekijken je behoed voor een miskoop :smirk:

1 like

Haha ik denk dat we die fout allemaal wel eens gemaakt hebben. "he dat ziet er leuk uit en is niet duur zeg klikt op het koop knopje. " En dan later er achter komen waarom hij niet zo duur was en hij niet (goed) werkt. :sweat_smile: Klopt helemaal, altijd eerst goed lezen (had ik niet gedaan dus hier).

2 likes

Ken dat ja :joy:

En hoe sommige verkopers het omschrijven he…‘in bijna nieuwstaat heel zeldzaam horloge’ !! En een regel verder staat bv dat hij verder totaal niet werkt :hushed::sweat_smile: (als ze dat überhaupt(duits :sweat_smile:) er in zetten)

1 like

Seconde stop is een apart hendeltje dacht ik, zie je aan de achterkant zitten als je het deksel weg haalt. Volgens de Duitser mist deze en zou dat niet erg moeten zijn…

Hendeltje zie je hier zitten, ik denk dat het daar over gaat.

5 likes

Dat hendeltje op de juwelen onder de beschrijving?

Hij laat het i.i.g overkomen alsof je het niet echt nodig hebt en er goed zonder mee kan maar voor dat geld heb ik zoiets liever wel werkend :roll_eyes:

1 like

Het hendeltje is om het uurwerk te hacken. (De secondewijzer stil zetten.)
Het schijnt dat het erg kwetsbaar is en kan afbreken.
Hier een foto van het uurwerk van mijn horloge nadat het een servicebeurt gehad heeft.

4 likes