Vintage Seiko Only (Deel 1)

Thanks. De 19mm tapered naar 16mm? Zoja bestel ik er ééntje voor mn c-case Connie.

Én een zwarte 18mm voor mn net aangeschafte '55 goldcap polerouter (pics soon) :relieved:

Kwaliteit goed? Dun? Soepel?

Haha, ongelooflijk. Qua smaak zou ik jouw collectie moeiteloos 1:1 kunnen overnemen. Ik kijk uit naar de foto’s!

2 likes

Ding is drop-dead gorgeous :flushed:

1 like

Yes, sir.

Yup. Erg mooi spul. Zeker voor die 25 ekkies.

2 likes

Topper thanks ik plaats een order :slight_smile:

Ow en lengte? Te kiezen?

1 like

Ik stuur je de mijne wel. Ik vind hem wat te druk voor de Lord Marvel.

1 like

Eén lengte: 115-80, dus dat is met die korte lug-to-lug van die ouwe rommel die wij er aan gaan hangen, perfect.

1 like

Ik zit stiekem te loeren naar een Polerouter in 18k roségoud maar daarvoor zou mijn collectie gewoon te erg moeten bloeden. Volgens mij bestaat roségoud alleen maar in massief want ik ben het nog nooit tegengekomen bij een plated- of capped exemplaar. Een gouden Polerouter staat voor mij wel heel hoog op mijn grail-lijstje. Mijn stainless exemplaar ligt momenteel bij de horlogemaker dus laat ik eerst maar wachten tot ik die terug ontvang :sunglasses:

1 like

5 likes

Eerlijk gezegd vind ik zwart toch mooier. Dan popt de wijzerplaat er mooier uit.

1 like

En alweer OHPF. De hitte is aan. En niet zo’n beetje ook. Marvel Madness. Ik heb ergens in dit topic een geintje gemaakt over een prijs van 600 euro voor mijn exemplaar, maar als een niet-zeepaardversie zonder recente service 500 ballen doet, dan wordt mijn ouwe geintje straks werkelijkheid. :joy:

Ik denk dat @daffie zich een hoedje schrok toen hij de OHPF zag staan net. :upside_down_face:

6 likes

:joy: Ach ik lig half te maffen en met een kwart oog snooker te kijken…dus dit kan er ook nog wel bij.

2 likes

Ik vind ze mooi, maar niet voor een longines omega UG budget :joy:

2 likes

vele malen mooier dan de Omega geneve die ik gehad heb hoor :wink:

1 like

Tsja, en dan zie ik regelmatig van deze Marvel’s langskomen.

Jaren '50, en een strakkere plaat en wijzers dan mijn Seiko van vorig jaar.
In de tekst staat ook ergens onderaan "This item was expertly polished, restored, serviced and made to look its best. "

Tuurlijk, een beauty om te zien, maar wat is hier nog origineel aan?

Niet veel :smile:

Een “marvel” of “gyro marvel” is weer iets heel anders dan een “Lord Marvel”

2 likes

Okay, weer wat geleerd.
Als ze hier nou eens een re-issue van maken in 42 mm! MarvelXL ofzo.

Een SARB 027 komt er bij in de buurt. Maar ook wat kleiner en erg lastig te vinden :upside_down_face:

1 like

Zoiets?


De Grand Seiko SBGW231. Omgehad tijdens HF diner. Fantastisch! Een 37 mm doorsnee. Zeker 44 mm lug to lug, schat ik. Handopwinder met 36000 “toeren”.

2 likes