Vintage Seiko Only (Deel 1)

9 likes

Echt wel een fotogeniek marvel :+1:

2 likes

Speciaal voor @mafkees een warmere versie. Die liep mij alweer te Whatsappen dat het tot zijn teleurstelling een zwart-wit foto was. :joy:

4 likes

Zeker, bekt ook lekker. Lord Marvel thirty-six thousand (Heer Wonder 36k).

3 likes

De mindere goden mogen ook op de foto:

7 likes

De Seiko Lord Marvel is terug van een servicebeurt. Horloge was aldus de horlogemaker droog van binnen en hij denkt dat er 2,5 jaar geleden geen servicebeurt is geweest zoals de verkoper claimde (die had het op zijn beurt weer uit de winkel in Tokyo). Het horloge is echter wel in goede staat. Zeker voor zijn leeftijd, er hoefde niks te worden vervangen. Beetje olie en reiniging en het was weer o.k. Rubberen afsluiting moet waarschijnlijk wel over een aantal jaren vernieuwd worden.


14 likes

Mooi hoor! Ik vind de stalen versies een beetje grijze muizen, maar zo’n gouden is gelijk 10x mooier. :ok_hand:

2 likes

Ik vind het meevallen door o.a. de zwarte markeringen op de wijzers en indices. Ook is de wijzerplaat wel een subtiele champagne tint. Het is wel veel wit/zwart maar de constrasten maakt het geen grijze muis. De vroegere 60s Seiko’s, dat zijn wel echt grijze muizen vaak :sweat_smile:

4 likes

Is natuurlijk ook persoonlijke smaak; Een stalen horloge met een zilveren wijzerplaat is voor mij al gauw een grijze muis; dan moeten er al de nodige leuke details op zitten wil ik het nog interessant vinden. :thinking::sweat_smile:

1 like

soms maakt eenvoud een horloge juist interessant :sunglasses:

5 likes

Tja, als ik zoiets om de pols heb denk ik na een half uur al, ik wil wat anders, dit verveelt. :joy:
Maar dat ligt niet aan het feit dat er Seiko op staat. :sunglasses:

2 likes

Zonet gearriveerd uit Japan. Bijzonder tevreden mee!

18 likes

Damm @PieterA looking good!

Zo dan! :heart_eyes:

Ziet er mooi uit! Van harte gefeliciteerd er mee.

1 like

Donderdag Boomfeestdag.

5 likes

7 likes

Het grijze suede bandje is binnen. Ik vind hem moddervet. Even een snelle kiekje. Betere foto’s houden jullie van mij te goed.

18 likes

Héél nice :ok_hand:t2:

Mooie combi! :ok_hand: