Vintage Seiko Only (Deel 1)

Ok, thanks, goed te weten. Wat een slangenkuil, vintage.

1 like

8000 kast ! :heart_eyes: my favorite

1 like

Dat is een afwijkende mening :grin: Vanwaar vind je deze het mooiste?

Ja bizar hè. Vooral bij de pogues is het verschrikkelijk. :sweat_smile:

Het ergste zijn de Seiko 7002’s.

2 likes

Ik denk de skx de ergste zijn, meer mod’s dan origineel

Ja klopt. Vrijwel allemaal redials en nieuwe insert en wijzers. Maar waarom eigenlijk? Hadden de 7002 modellen sneller last van vochtschade?

Alle verhoudingen kloppen gewoon perfect en dan ook nog vrouwelijke rondingen… :heart_eyes:

Maar, hoe zit dat met het ‘iraq’ en ‘toyota’ opschrift ?
Weet je daar iets van ?

9 likes

Lord Marvel op bracelet. Toffe ZRC met duikersextensie(!), gisteren van de Rikketik geplukt

Niet dat ik het nodig heb. Integendeel, heb hem zelf een paar gaatjes kleiner moeten zetten :weary:

7 likes


Met z’n allen, en een grote broer, op de foto. :smile:

9 likes

Heren eindelijk mag ik hier ook posten.
Gisteren kreeg ik mijn eerste Lord Matic 5606-7000.
Toen hij gisteren binnenkwam had ik een beetje twijfels,
Issie niet te klein, mss is de band slecht, vol met krassen.
Ik maak mijn pakketje open en gelijk viel alles van me af wat een topper mooi op de pols lekker comfortabele band solid links. Te gek.
Ik denk effe een beetje poetsen er zat een vlek rond de ring voor het plexi glas.
Ik dacht effe een wattestaafje en wat alcoho en dat is zo opgelost.
Ik raakte de kast aan met het wattenstaafje en kraaaak,
Glas afgebroken in de kast Godnondejeweetwel.
Ik kon wel huilen als een klein kind die net zijn nieuwe speeltje had gesloopt.
Nu dan?
Ik ben maar in de auto gesprongen want ik dacht dat de hele dail het glaasje enz. Langzaam aan het oplossen was. En naar mijn horlogemaker van dienst geredenn het lieft had ik ook nog politiebegleiding gehad. Het ging hier immers over leven en dood!
Helemaal overstuur die zaak naar binnen. hey kerel laat alles vallen ik heb net mijn nieuwe Seiko vermoord.
Heeeeeelp
Nou dat viel dan toch mee verzekerde hij me.
Effe nieuw glaasje bestellen en klaar. Er had waarschijnlijk al een barst ingezeten en de alcohol deed de rest.
Dus… nu ligt mijn nieuwe LM bij mijn horlogemaker te wachte op een nieuw glaasje en ik zit weer zonder LM.

11 likes

Taadaaaaaa!!!
Weer gefixt nu nooit meer alcohol op een kunstof glaasje doen!!

11 likes

Hoi,
Heeft iemand een idee hoeveel een volledig onderhoud van een KS 5402-7001 hi beat 36.000 ongeveer kost? Want ik heb hier geen enkel idee van. En ik heb gehoord dat het nogal prijzig kan zijn.

Thanks

Een tikfoutje? Een 4502? In principe is een high-beat niks anders dan een low beat maar dan met een andere tandwiel vehrouding dus niet per se lastiger. Onderdelen kan mss wel lastig zijn. De kosten hangen helemaal af van waar je het laat doen.

1 like

Op een Joseph Bonnie bandje :sunglasses:

11 likes

10 likes

Heel bijzondere plaat. De LM special trekt mij nog steeds.

1 like

Het glaasje is wel even wennen…

4 likes