Vintage Seiko Only (Deel 1)

8 likes

Iemand nog tips voor betrouwbare verkopers van dit soort vintage Seiko horloges? Ik ben op zoek naar een 5606-7000.

Ik zou die op yahoo auctions kopen. Komen daar vaak genoeg voorbij, meerdere per dag. Goud, zilver en zelfs de donkere wijzerplaat variant.

Ok bedankt voor de tip!

zag deze toevallig op ebay voorbij komen, vroeg exemplaar. Staat van de kast so/so en geen band maar ook niet super duur lijkt me. Een cheeky bod doen kan altijd

1 like

Op eBay hebben Reed0702 en Saitama_jp nog wel eens leuk spul. Zijn ook eerlijk in de beschrijvingen.

1 like

eindelijk kan/mag ik ook wat posten!

6 likes

wat is er met die plaat gebeurd :open_mouth::open_mouth:

noemen ze patina toch? :wink:

1 like

4 likes

of er is een binnenbrandje geweest, dat kan ook…

1 like

Crème brûlée brander er bij gehad.

maar even zonder gekheid, ik heb geen idee wat er met de plaat gebeurd is.
Ik weet dat jij hier (een van) de resident experts bent, wilde zeker niet flauw doen.
ik heb haar zo gekocht, want ik vond het mooi…
het is vast niet goed voor de waarde, maar zoals ik al zei, heb haar gekocht omdat ik het mooi vind, niet voor de waarde.
ik heb ook een GS met een hele (vind ik dan toch) mooie verkleurde wijzerplaat, soort van zalm roze, zie post in het “show hier je vintage GS” topic.
blijkbaar ga ik hard op rare verkleuringen…

2 likes

Als jij het mooi vindt :slight_smile:
Ik heb ook flink wat van dat soort horloges
(Zie patina topic)

Ik zou het eens laten testen op :radioactive:
Je weet nooit dat het op 11/3/2011 daar op een zijn bureau lag.

hahaha goed plan inderdaad…
ik zal eens langs een geigerteller lopen!

1 like

Geeft je arm al licht in het donker?
Dat zou ook een aardige indicatie kunnen zijn :wink:

dat valt nog mee gelukkig… de wijzers van mijn recente Seiko winnen nog wat betreft lichtgeven!
zodra dat niet meer zo is ga ik me echt zorgen maken.
Al zou je natuurlijk met een radioactieve Seiko uit fukushima natuurlijk wel een horloge met ècht een verhaal hebben…

…en dat is het enige wat telt ! :slightly_smiling_face::+1:t2:

1 like

Linnen is winnen

8 likes