Seiko Marinemaster SBDX001 of SBDX017

Ik ben al een tijd aan het twijfelen welke duiker ik nu wil en heb mijn zinnen gezet op een Marinemaster, maar dan wel een met ook de daadwerkelijke tekst op de dial, want dat Prospex logo is toch minder vind ik.
Een nieuwe SLA021 of SLA023 durf ik eigenlijk ook niet aan, want ik ben ook wel benieuwd hoe het staat qua formaat om mijn pols.

Is er iemand die er toevallig vanaf wil?

Hartelijke groeten,

Simon

Ik heb sinds kort de 001 Voor mij toch de echte MM
En inderdaad die X vind ik ook maar niXs !
Succes

6 likes

Vet! :slight_smile: dat moet ik dus ook hebben!

1 like

Er staat op het Duitse forum een 001 te koop in ‘gedragen’ toestand. Het is mij net te ver om deze op te halen en opsturen vind ik ongezien maar niets. Maar misschien heb jij een andere kijk?

Goede groet,
Michel

2 likes

Niet verkeerd mooie prijs.
Maar hoe veilig is het om deze te kopen ?

1 like

Bij het UFO bekijk ik, net als hier, voor de zekerheid de “beoordelingen”: https://uhrforum.de/search/2889771/?q=MoJoe&t=post&c[child_nodes]=1&c[nodes][0]=500&o=relevance

Hij heeft wel de nodige beschadigingen, voor al de clasp is imho onherstelbaar en moet worden vervangen. Ik had wat High Res foto’s gehad maar durfde het niet aan (vanwege de beschadigingen dus).

2 likes

Ik durf die in ieder geval niet aan!

1 like

Denk dat je met polijsten behandelen nog een heel eind komt met die band.
Op de foto lijkt het meestal erger.
Gezien de prijs vind ik het nog steeds Oké
Ik heb er meer voor betaald 2 weken geleden!

1 like

De eigenaar gaf aan dat die er slecht aan toe is, zijn reactie;

“Ich würde sagen, dass das Gehäuse nach 4 Jahre tragen aussieht. Nur die Clasp sieht nicht mehr so schön aus. Hardlex hat keine Kratzer. Bezel: ein dink auf 3 Uhr. Ich hab’s versucht zu markieren auf den Bildern. Insgesamt wäre alles leicht polierbar, nur die gelb markierten Stellen sind etwas unschön”

1 like

Nee hij is niet nieuw natuurlijk.
Glas kost E 110,00
En bijwerken
Vind van wat ik op de foto’s kan zien nog steeds leuk en interessant.
Maar ieder zijn voorkeur.
Is toch moeilijk aan te komen.
Aan jou de keus natuurlijk.
Als ik de mijne niet had gekocht had ik deze genomen.

Die bezel ziet er beroerd uit (120 euro voor een nieuwe), de band is moeilijk op te maken, een full service kost 385 euro, nieuw glas 110, sluiting 80. Dan is 1500 nog steeds best een boel geld.

4 likes

Formaat is exact hetzelfde als de SBDX001 en SBDX017 :sweat_smile:
Enige verschil is saffier glas, ceramische bezel, X op de dial. Goudkleurige secondewijzer en 300m in goudkleur/gilt kleur op de dial. Oh en een bezel die ook lume heeft van 0-20 markering

Kijk dat zijn handige dingen om te weten! :slight_smile:
Ik zoek nog even verder!

Heb je nou de bezel verkeerd staan of is ie niet goed uitgelijnd?

1 like

Ja dat weet ik, maar ik bedoelde eigenlijk dat ik liever (nog) geen nieuwe koop, ook aangezien er geen Marinemaster meer op staat. Dus ik probeer liever een gebruikte en als hij niet bevalt verkoop ik hem weer (hopelijk) zonder niet al te veel verlies.

Geweldig je bent de eerste.
Gefeliciteerd!
Wilde kijken of men oplet!
Bedankt.

1 like

Die band krijg je zo gemaakt, dat is goed te doen.
Voor en na:

Voor en na:

1 like

Ja hier kan ik niet tegenop.
Hij heeft er meer verstand van.
Dus ga daar maar vanuit

Is geen Seiko band op de foto. De seiko band heeft ook nog gepolijste dunne gedeeltjes, dat maakt het wat makkelijker dan bij de Oyster stijl band op de foto.

1 like