Seiko Model SSC495P1 Solar Chronograph

Watch 2 day heeft deze Seiko in de aanbieding voor 199 euro.
Welk forumlid weet wat ik van dit horloge kan verwachten?
Bijv, Goede kwaliteit mbt de kostprijs?
Het is een Solar, werkt dit goed?

Het is een Seiko: dus in principe goed!

Prima deal voor een Seiko solar chrono. Leuk horloge waar je eigenlijk niet fout mee kan gaan!

1 like

Zeker een mooie deal. Het solar principe werkt uitstekend, heeft een zeer lange levensduur en werkt even betrouwbaar als een normaal quartz uurwerk.

Ik heb een seiko solar uit dezelfde prijsrange, om en bij de 200 euro, dewelke lang mijn Daily beater was, en die klok doet het nog steeds prima. Mijn prospex pilot solar chrono is qua afwerking ( en prijs ) 2 niveaus hoger, en deze is gewoonweg een patser van een klok.

Je hebt veel horloge voor een mooie prijs, kan niet misgaan.

Vriendelijk dank voor de uitleg.
Ik heb al een Seiko SBDC003 en de Seiko Sarb 035.
Beide automaten vechten om een plaatsje om de pols zodoende staat
er vaak 1 stil.
Niet erg. Een Seiko erbij die goed blijft lopen lijkt mij ook wel leuk.
En deze chrone, daar viel ook de blauwe bazel op.
Dezelfde vorm als mijn Sarb.
Ik denk nog heel even na en dan pats,boem denk ik.

1 like

Ik weet de kleurcombinatie bij deze solar chrono ook wel te smaken… Maar ik hou me vandaag even in want ik blijf Seiko’s kopen anders :stuck_out_tongue:

Het is dus pats boem geworden.
Leuke klok, voor af en toe, of op de boot.
Dat kan natuurlijk ook.

Ik heb deze gekocht en ben er erg tevreden mee. Vind hem mooi. In het begin heeft hij wel een keer stil gestaan, om de reden dat ik zwarte werkkleding draag, maar is opgelost door hem 's nachts op een lichtere plek te leggen, mijn slaapkamer is namelijk echt donker.

Wat ik ook lastig vind: de datum aanduiding is te klein, ik heb voor dichtbij goede ogen, maar het kost mij moeite om de juiste datum te zien.

Maar voor de rest, het uiterlijk vind ik echt geweldig en ben hier erg tevreden mee.