Seiko Sealion M77

Het verplichte (!) rijtje:
Te koop:
Een Seiko Sealion M77 8305-1000. Dit horloge is gelijk aan een Seikomatic-R 8305-1010, met het verschil, dat hier een automaat in zit, die niet met de hand op te winden is. Deze horloges staan bekend om een leuk detail: De lumen zitten verborgen. Nu is het wel, dat de lumen door de tijd heen vergaan zijn, en die heb ik onlangs hersteld, hetzij met een kleine modificatie. De lumen behoren groen te zijn, bij deze is die lichtblauw. Daarvan zie je uiterlijk helemaal niets.
Het uurwerkje heeft een servicebeurt gehad. De pakkingen zijn niet vervangen, wel wat soepeler gemaakt met siliconenvet. De wijzerplaat is niet meer zo mooi als het ooit is geweest en ook de wijzers hebben wel wat sporen. Maar het horloge is volledig functioneel en werkt ook goed. De lugmaat is voor Seiko in die tijd onconventioneel, maar tegenwoordig erg modern: 20mm.

Merk en model: Seiko Sealion M77 (Seikomatic-R
Diameter: 38mm
Leeftijd: 1965
Datum waarop het in mijn bezit is gekomen(maand/jaar): 26-3-2021
Factuur en/of certificaat: -
Originele doos en/of eventuele accessoires: Alleen horloge
Verzendkosten of afgehaald: In overleg
Conditie (krassen, werking etc): Gebruikt. Nieuwe servicebeurt, nieuwe lumen
Soort uurwerk en kaliber: Automaat (only) 8305B
Vraagprijs: €130
Als ik het horloge minder dan 6 maanden in bezit heb, verklaar ik hierbij dat mijn vraagprijs niet hoger is dan hetgeen ik er zelf voor heb betaald danwel waar ik het voor heb ingeruild.

Hierna volgt een aantal recente foto’s van het daadwerkelijke object. Indien u interesse heeft, klik dan linksboven op mijn gebruikersnaam en stuur mij een bericht. Reageren als antwoord op deze advertentie is helaas niet toegestaan (en reageren, de tekst of titel wijzigen mag ik zelf ook slechts om de andere dag).

6 likes