Seiko SKX only (Deel 1)

Ik wil hem zeker niet weg doen. Daar is hij veel te cool voor😎.
Fototje voor de sfeer.

9 likes

4 likes

Haha nou om nog even hierop terug te komen: ik heb dus de goedkope variant van zo’n bergeon 6767 maar daarmee krijg ik het gewoon niet voor elkaar. Ik heb die skx van frustratie bijna uit het raam gegooid. Is het met een Bergeon of zo’n dubbele beter te doen?

1 like

Het lijkt me makkelijker maar heb het zelf nog nooit geprobeerd met een dubbele.

Persoonlijk natuurlijk, maar ik kan totaal niet overweg met zo’n dubbele. Ik gebruik een Bergen 6767, de kleine investering dubbel en dwars waard!

4 likes

Per persoon anders. Ik vind een enkele fijner.

3 likes

5 likes

SKX007J. Als dagelijks horloge.

10 likes

Eerste plaatjes geschoten na een solid jubilee erop te hebben gezet. Wat een draagcomfort!

6 likes

Is echt een top band :slight_smile:

Miltat Jubilee is heerlijk. De Angus is de overtreffende trap.

Kan iemand vertellen wanneer het uurwerk van de skx007 “volledig opgeladen” is? Draag hem tijdens mijn werk op de bouw niet ivm beschadigingen. Dus hij staat wel eens stil als ik hem alleen ‘s avonds draag

Ziet er strak uit idd. Heb er zelf nog de standaard band op zitten maar die rammelt te veel naar mijn zin :grimacing:

Lastig te zeggen wanneer hij volledig is opgeladen.
Je kunt alleen inschatten wanneer hij nog loopt en bijna leeg is door de wijzers achteruit te draaien. Als de secondewijzer tot stilstand komt hierdoor is ie vrij leeg.

Wanneer volledig opgeladen moet ie in topconditie rond de 42 uur gangreserve hebben volgens mij.

Zal het eens proberen om het een beetje uit te vogelen. Maar denk dat je hem best een dag moet dragen om hem volledig op te laden.

In het weekend geen probleem natuurlijk!

3 likes

3 likes

Even hier navragen. Ik heb een skx013 die natuurlijk de fat spring bars heeft. Nu wil ik graag mijn band wisselen met een band waar normale spring bars in gaan. Met normale spring bars (20mm) heb ik het gevoel dat de band elk moment los kan schieten. Dat gaan we dus niet doen. Zijn hier alternatieven voor?

1 like

Hoi Tim, ik weet het niet zeker maar ik denk dat je deze spring bars zoekt. De bars zijn 2mm en de tips 1.1mm. Maar hebben wel een kraagje zodat je ze makkelijker kunt verwijderen.

P.S. Seiko gebruikt zelf voor de rubberen banden ook de dikke spring bars zonder kraag. Het is niet altijd even eenvoudig maar je krijgt ze uiteindelijk we los. :sweat_smile:

Het probleem is dat de springbar nu te dik is. Ik krijg hem niet door de band heen.