Seiko SKX only (Deel 1)

X-post :wink:

10 likes

5 likes

Nu nog wat bandjes regelen voor de seiko 6548!

5 likes

5 likes


6 likes

Seiko gesp op m’n Barton gezet om het totaal wat meer af te maken als de SKX toch een zomer op deze strap zit.

8 likes

Mijn SKX007 loopt ook soms ineens 5 minuten achter, en vervolgens gaat het weer een aantal dagen goed. @PeterLC, kan je die eens voor me nalopen ajb? Ik ben net lid hier - kan dus nog geen PB’s sturen geloof ik. Ontvangen hopelijk wel :slight_smile:

Zojuist voor het eerst een klein modje geprobeerd: Een ceramische bezel en een goedkope stalen band besteld op Aliexpress.
Moet zeggen: Goed gelukt!

9 likes


In de tunnel

3 likes

6 likes

8 likes

2 likes

8 likes

Skx013 juist uit de stickers :grin:

17 likes

:tada: gefeliciteerd Goran, je hebt 'm eindelijk :+1::+1:

1 like

12 likes

12 likes

Voor de echte seiko kenners: klopt het dat het glas van een seiko skx vroeger anders was dan nu?
Bij de oude is de schuine afloop bij de rand groter dan bij mijn nieuwere modellen. Ben benieuwd of het glas aftermarket is.

Middelste:

3 likes

De middelste is made in Japan te herkennen aan ’ 21 JEWELS’ op
de wijzerplaat.

Een vraagske aan de kenners:
Een tijd gelezen las ik ergens dat een SKX779 niet aan te slingeren is uit stilstand door aan de kroon te draaien zoals andere automaten, maar alleen door m te bewegen en te dragen. Klopt dit?
Ik vraag dit omdat ik een Seiko Monster 1st gen. heb en ik het gevoel heb dat het “opwindgevoel” weg is. Hij lijkt heel licht te draaien. Alsof de pen los draait i.p.v. iets rond te draaien (sorry voor de slechte uitleg :relieved:).
Ik draag m al een tijd niet meer dus ik weet niet meer hoe het ooit was en voelde. En of ik m dus moet laten repareren.