Seiko SKX only (Deel 1)

De Miltat Oyster is nog redelijk betaalbaar te krijgen bij monsterwatches. Ik zeg doen!

Nou ik vind dus echt de Oyster gaaf bij het zwart van de 007 en de Jubilee bij het blauw/rood van de 009! Echt een soort van ideale verdeling. Oyster op mā€™n 009 zetten gaat dan niet de voldoening geven ben ik bangā€¦

2 likes

Nou deze dan misschien? Mijn SKX met een sbdc001 dial & hands, double domed saffier, ceramische bezel en 3D Super Oyster :yum:

11 likes

Ben ik heel brutaal als ik zeg dat dat haast geen SKX meer is?

Wel een mooi ding, geen discussie.

1 like

Nee hoor, dat mag je zeggen. Alleen uurwerk en kast is nog origineel, hebben er over nagedacht een 6R15 uurwerk erin te lepelen maar toch maar zo gelaten.

Hij voelt zeker luxer als een standaard SKX. Is ook niet de eerste mod, dat was de Han-San Edition van onze mod San @HanDavinci :

Daarna kwam deze, welke diverse aanpassingen heeft gehad en voor altijd bij mij zal blijven vanwege de geschiedenis erachter:


5 likes

Standaard zijn ze ook al mooi.

Met een mod wordt het toch net wat meer je eigen smaak/stijl.

Ik ben erg te vrede met de huidige 2 mods.

Zit wat in. Oyster op een zwarte dial is wel :love_you_gesture:t3:

4 likes

Yep. Ongemod:

2 likes

Mooi!
Welke bezel insert zit er op?

1 like

De ceramische insert is van DLW, veel keuze en passen prima in de originele Seiko bezel.

3 likes

Tijd voor een nieuw glaasje?

2 likes

tjaā€¦denk dat over een jaar dan dezelfde foto wordt geplaatst. Laat maar lekker gaan zo :cowboy_hat_face: voor een hardwerkende cowboy als ik.

Mocht je er 1 willen en zelf kunnen plaatsen, ik kan je er zo 1 gratis toesturen mocht je interesse hebben.

1 like

Ah top, dankjewel, maar ik vind het best zo. Ik heb geloof ik nog een nieuwe hardlex glaasje liggen, maar er komen toch weer krassen in :rofl: En nu weet ik zeker dattie WD is, en hoef er niet op te letten.
Maar bedankt, top :ok_hand:t4:

1 like

Heb voor de gein eens een NATO gemonteerd om te kijken hoe dat is, en omdat ik de stalen band eens goed wil schoonmaken en de krassen op de sluiting wil verwijderen. Twijfel nog tussen polijsten met pasta of borstelen met een Scotchbrite pad. Verder heb ik de bezel eens eraf gehaald, daar zat echt veel ranzige, plakkerige meuk tussen, nu snap ik ook waarom hij zo moeilijk draaide. :confounded: Gereinigd, en de O-ring lichtjes ingevet met Nyogel 760G. Draait weer lekker soepel nu.

5 likes

Heb jij ook een Glock 17?

Van een grijze handelaar :joy:

2 likes

Crosspost, :grin:

4 likes

Niet meer, schiet enkel nog klein kaliber en een .22 wisselset vond ik naar verhouding best duur.

2 likes