Seiko SKX only (Deel 1)

Haha absoluut. Ik zat er wel mee te hannesen, pun intended

1 like

Onlangs de Solid Oyster op mijn SKX009J vervangen door een Solid Presidential. De Oyster (met 20mm brede sluiting) gooi ik binnenkort hier op HF in de verkoop.

3 likes

5 likes

Net binnen voor de 10e keer of zo :wink:

12 likes

Na al die SKX posts toch zelf ook maar eens proberen… Vandaag binnengekomen en toch wel echt een lekkere klok voor erbij!

8 likes

2 likes

Ik had in eerste instantie de 20mm sluiting besteld en vond hem echt buiten proportie op dit horloge, nu blij met de 18mm sluiting op de oyster.

In mijn zoektocht naar een nieuw horloge (budget ongeveer 500 euro) speelde even door mijn hoofd om de skx er uit te doen. Maar nadat ik hem weer een dagje om heb slaat de twijfel weer toe :wink: Dus voorlopig nog maar even houden en eerst opzoek naar een ander horloge er naast.

Tevens ter vervanging van de standaard rubber strap via het verkoop gedeelte een siliconen strap van Hadley Roma gekocht, een aanrader. Niet duur en soepel!

2 likes

3 likes

Op comfortabele Hirsch.

1 like

Gentlemen,

Kan iemand mij aan de hand van deze foto vertellen welke uitvoering Seiko dit is en uit welk jaar deze komt? En misschien eventueel meer informatie vergaren…?
Alvast bedankt!

Groeten, Ben

1 like

is deze door Han gepimpt? Is echt een upgrade als je het mij vraagt. Veel mooier zo met die keramische bezel en dat saffier.

1 like

Jazeker.

Han, de man die alles kan.

2 likes

ik begrijp dat het wel een echte Seiko 7002 is alleen zijn er onderdelen aan vervangen?

Het is een 6309-7290 waar de onderdelen zijn vervangen. Graag gedaan.

New photo by Stefaan Vandevenne
1 like

1 like

Even een n00b-vraag. Zijn een 7002 en een SKX uitwisselbaar voor wat betreft bezel, -inserts, wijzers etc?

@HanDavinci, ik tag de meester zelf wel even. :slight_smile:

[quote=“Siedo, post:515, topic:101924”] Even een n00b-vraag. Zijn een 7002 en een SKX uitwisselbaar voor wat betreft bezel, -inserts, wijzers etc?
[/quote]

Si senõr. Bezel ben ik niet zeker van, maar dacht van wel. Inserts en wijzers zeker.

Ga je zelf aan het modden? Ay dios mio :joy_cat:

Hell no. Maar ik wil nog wel eens mijn eigen mod bedacht hebben, dus ik zoek een slachtoffer. Geen haast. Ik wil mezelf op rantsoen zetten tot april 2018.

1 like