Seiko SKX007 - SKX031

Hallo,

Met groot plezier lees ik alle berichten. Ben zelf nog niet zo ver dat ik iets heb (qua horloges) om met jullie te delen, maar wie weet komt daar ergens in de toekomst verandering in. Ik ben in ieder geval wel aan het lezen over horloges en vind het zeer interessant.

Ik wil graag een Seiko Diver gaan kopen. Ik vind ze mooi, ze zijn stevig en wat ik een beetje heb gelezen ook kwalitatief goed.

Nu mijn problemen,
welke moet ik nemen?

Ik wil graag een Seiko Diver van min 40mm, hoe groter hoe beter.

Als ik via Ebay kijk dan zijn de SKX031 groter, kijk ik op chronograph.com dan is de SKX007 groter. Wat moet ik nu geloven.

Waar kan ik deze het beste halen?? Iemand een idee?
Of hebben jullie nog andere types die hieraan voldoen?

Ik wil ongeveer 100 - 140 Euro uitgeven.

Graag hoor ik tips/adviezen van jullie.

Grt Barry

Dag Barry,

De skx031 valt bij seiko niet in de divers range maar in de sports afdeling en die is zeker kleiner en minder hoog als een SKX 007. Daarbij is ie “maar” 100m waterdicht voorwat het je waard is.
(ik weet niet of je misschien de SKX 013 bedoelt, deze is een heel stuk kleiner, want dat is een midsize diver en is ongeveer 38 mm doorsnede)

Het verschil in afmetingen komt wel vaker vaken maar dat ligt aan de manier hoe iemand meet: Met of zonder kroon ?

Ik heb zelf geen SKX007, wel een SKX 171 en een SKX 173, Zelfde horloges als de 007 alleen iets andere wijzerplaat. De kast is zonder kroon zelfs nog iets groter als 42 mm en wel 42,5 mm. Deze horloges zijn zeker waar voor hun geld.

Het vinden van een SKX 007 of andere variant moet totaal geen probleem zijn en aan die prijs moet je er zeker eentje kunnen vinden.
Je vindt ze overal maar chronograph.com is en adres wat zeker aan te bevelen is. Snelle levering en goede service mocht er iets zijn.
Overigens worden de horloges verstuurd zonder doos. Wil je doos erbij moet je dat even aangeven.
Kan wel zijn dat je nog eventueel invoerrechten moet betalen. ( ong 15-20 euro) aangezien ie van buiten de EU moet komen.

Voor het nog moeilijker te maken: er bestaan 2 versies van de 007 namelijk een SKX 007K en een SKX 007 J versie. De k komt uit Singapore, De J uit japan. Enigste zichtbare verschil is een extra text " ?? Jewels" op de wijzerplaat. Technisch is er geen verschil voor zover tot nu toe bekend. Zit wel prijsverschil in,

Op Marktplaats zijn ook mensen te vinden die de SKX007, en aanverwante mechanische Seiko diver modellen zoals Lucien hierboven beschrijft, nieuw verkopen voor leuke prijzen.
Wanneer je bij de prijs van chronograph.com de invoerrechten opteld, kan je net zo goed of zelfs beter via Marktplaats kopen. En levering gaat aanmerklijk sneller !

Overigens heb ik zelf uitstekende ervaringen met Chronograph.com, en ook met een verkoper in Nederland die in Leidschendam woont.
Bij de Nederlandse verkoper heb ik het horloge afgehaald omdat ik bij hem in de buurt woon.

SKX007 is zeker een aanrader, geweldig veel waar voor je geld, en een klassieker die in iedere duikers-collectie thuis hoort.

Chronograph.com is een aanrader, zoals al vaker gezegd, goede service en (gratis) levering, en zeker goede prijzen met de huidige dollarkoers.

Er zijn inmiddels ook fraaie varianten op de 007, zoals de SKX053 en de oranje SKX055, zelfde kast, maar een andere wijzerplaat.

Suc6 met kiezen.

Ruud

De skx007 is groter.

Ik heb mijn skx009 ook uit Leidschendam. Gevonden via Marktplaats. Ik ging voor de 033 (031) maar de 009 (007) is een veel robustere klok.

Bovenstaande is zeker ook een mooi exemplaar, alleen ben ik niet zo weg van het rood, maar dat is persoonlijk

Ik sluit me aan bij een aantal voorgangers:

Chronograph.com is betrouwbaar en snel. Goede ervaringen mee.

ik zit de denken aan onderstaande

http://cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&category=31387&item=4998940224&rd=1

is dit een goede optie?

Mvg

Lijkt mij geen probleem: enorm veel en goede feedback.

Prijzen zijn ook prima.

nu vond ik ook nog onderstaande
http://cgi.benl.ebay.be/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&category=31387&item=4999984136&rd=1

ik neem aan dat dit allemaal echte zijn, he?
Daar hoefg ik me geen zorgen over te maken toch?

Het lijkt me wel okay, maar er bestaan wel neppers van (Lucien-Feiko-Schietbaan verhaal): http://www.prikpagina.nl/read.php?f=1106&i=33483&t=33483

Anders gewoon bestellen bij www.Chronograph.com

Probleem is dat je bij chronograph volgens mij met een creditcard moet betalen en die heb ik nog niet.

Als je daar hulp bij nodig zou hebben, geef je me maar een mailtje !!

Lucien! lever jij naast duikers nu ook creditcards? :wink:

Yep, moet er toch iets illegaals bij doen anders kan ik mijn horlogehobby niet financieren :D:D:D:D:D:D

Kun je bij chronograph.com ook met paypal betalen?

weet iemand dit

yep, daar kun je ook met paypal betalen !!

Ik heb een SKX007K besteld bij chronograph.com

Nu is het wachten op de levering.

bedankt voor alle hulp en info

monsterwatch bestellen top snel en echt en veeeeeeel optie.s

charl Schreef:

monsterwatch bestellen top snel en echt en
veeeeeeel optie.s

Bestaat die al 7 jaar?:smiley: