Seiko SPB14X Only (Deel 1)

Sterker nog, de prijzen van de SLA017 zijn sinds de aankondiging van deze met zeker 50% gestegen!

Valt wel mee toch? De prijzen waren eerder al wat omhoog gegaan. Zie dat er in Duitsland laatst 1 verkocht is op ebay voor 4133 euro.

Is inderdaad wat aan de forse kant, maar ik vind hem wel echt toffer dan de 017. Zeg ik als 017 bezitter.

Wat vind je er leuker aan?

Maar de prijs is niet aan de forse kant maar gewoon ronduit absurd als je het vergelijkt met de 017 waarvan ook al werd gezegd dat hij overpriced was.

1 like

Chrono24 is natuurlijk altijd wat aan de hoge kant, maar daar staat de sla017 nu van 4500-5000 euro. En dat was ooit 3000-3500 meen ik.

De kleurstelling, de band en het uurwerk.
Wat niet wegneemt dat ik hem ook te duur vind en ik me afvraag of deze niet juist de afschrijvende weg zal bewandelen, in tegenstelling tot de SLA017.

1 like

Op WUS staat er eentje voor nu net onder de 5k USD maar is met 40 ups nog niet verkocht. En ook eentje voor 4k USD was niet binnen 1 dag weg en terug getrokken. Denk dat 4k wel redelijk realistisch is maar zeker niet de chrono prijzen. Maar je hebt gelijk dat het meer is dan eerst, maar dat was volgens mij vorig jaar ook al zo.

Dit vind ik juist een van de grote nadelen. Ze vragen er zoveel meer voor en dan zit er niet eens meer een stalen band bij zoals wel de 017. Kleur is opzich wel leuk maar een kwestie van smaak natuurlijk. :wink:

2 likes

Ah, dat wist ik niet.
Ook een smaakdingetje natuurlijk, maar zowel de waffle als de stalen band haalt het qua looks wat mij betreft ook niet bij een tropic. Vandaar dat ik deze met blauwe tropic juist een winning combinatie vind.

Maar ik snap ook dat ze die waffle vanwege getrouwheid met de de 62MAS erop hebben gehouden.

De 62MAS werd ook op tropic band geleverd

1 like

Ah top, dan heb ik hem zoals hij hoort. :+1:

1 like

Nog even wat echte foto’s van de SBDC105
https://www.instagram.com/p/CB1-Rsqndfp/?igshid=mdvmdq1l62fx

2 likes

Hier nog een review die gisteren online is gekomen.

Review

1 like

Verschillende varianten nu op voorraad bij Seiko boutique FR…ze komen dus dichterbij :laughing:
https://www.seikoboutique.fr/19-prospex

1 like

Die hebben de spb051 nog gewoon in stock

Zou je een percentage korting kunnen onderhandelen wanneer je er twee koopt? Wil een spb143 voor mijn toekomstige baby in juli (geboortejaarhorloge) en een spb147 voor mezelf. Zou dit weekend eens in Rijsel gaan zien. Wel na te telefoneren als ze er inderdaad überhaupt zijn. Ik heb nog nooit onderhandeld over horloges in een winkel.

2 likes

Alvast gefeliciteerd.

Dankjewel, het is nu aftellen hoor met de hitte. Vandaag hele dag aan bureau gezeten en heb nu cankles ipv ankles (voor de warmte was dit nog niet zo). Morgen 37 weken. Straks begint het in de Seiko boutique, krijg ik direct korting :joy:

3 likes

Je ziet bij juweliers online nog wel met enige regelmaat 10-15-20% kortingsacties voorbij komen. Weet niet of iedere juwelier daar ook toe bereid zou zijn als je het vraagt. Maar ik zou het zeker proberen of anders online eens kijken elders. Ik heb laatst zo zelfs nog online een limited met 15% korting kunnen scoren.

1 like

Ze zien je binnenkomen, je vertelt je verhaal en je hebt je korting.
Damn, je zou zelf een stalen Rolex direct bij de dealer kunnen scoren. Succes op alle vlakken.

1 like

Ik ga het zaterdag proberen. Misschien wel belangrijk dat de ene effectief van juli is en dus vragen om die voor de toekomst te reserveren. Weet nu ook wel niet of de productiemaand eigenlijk zo belangrijk is, maar als het kan…