Seiko SPB14X Only (Deel 1)

Ja, ik ook. Plus dat ik niet weer zo’n verrassing van de douane/belasting wilde hebben, door in Japan te bestellen. Bij wie heb jij m besteld? Ik heb m bij Watchdeal KG in Duitsland besteld. Levering in augustus zeggen ze.

Waar?

Bij https://www.bijouterie-clouzeau.fr/fr/p/montre-seiko-prospex-diver-s-spb143j1-11a0

Op voorraad, net als de Capt. Willard modellen. En om jullie nog blijer te maken: 10% korting op 1ste bestelling…BAM :joy::facepunch:

4 likes


Hier is er wat speling tussen de endlinks en de lugs. De mijne heeft dit niet gelukkig.
1 like

Pff, dat is wel slecht hoor. Bij een horloge in deze prijsklasse zou dit toch niet mogen! Erg jammer!

Jij hebt dit gelukkig niet? Hmm, dat betekent dus dat het niet altijd zo is… blijkbaar in de winkel even goed naar kijken!

1 like

Nee, een minimale speling van een paar tienden van een mm, is bij eender ander uurwerk ook zo wss. Wat ik daarnet wel nog eens bekeken heb is dat de kast, ter hoogte binnenkant lugeinde bij de grijze iets meer afgerond is dan die van de gilt. Wat ik wel jammer vind, scherper is beter. Daarnet aan mijn partner getoond maar hij ziet niet wat ik bedoel dus het valt wss maar op als je ocd inspecteerneigingen hebt.

2 likes

Ik las zojuist voor het eerst dat bij de wijzers de ene helft gepolijst is en de andere helft brushed. Valt dit erg op 'in the metal '?

Ik denk dat ik er eentje ga halen, maar twijfel nog tussen blauw en grijs!

Dat is enkel zo bij de grijze en valt op als je er op let, is wel mijn smaak. Wijzers en markers spelen heel mooi met het licht en contrasteren genoeg met de grijze plaat. De blauwe versie zegt me minder en de gele details doen die er voor mij er goedkoper uitzien, maar heb die niet in het echt gezien dus zeker ben ik dat niet. Sowieso is de grijze de subtielste van de varianten.

1 like

1060 bij Watchdeal, alleen 60 euro verzendkosten. Nou jij weer :wink:

1 like

Oh, maar dat scheelt maar 25 euro. Betaal ik graag om het horloge eerder te hebben :wink:.
Mooi dat de listprijzen nu al losgelaten worden.

1 like

Er verschijnen steeds meer foto’s en filmpjes van deze horloges. Die grijze ziet er echt wel een stuk beter uit op de foto’s!

Ziet er ook goed uit op nato:

Ik begin toch wel te twijfelen welke ik nu mooier vind: blauw of grijs? :thinking:

5 likes

Mijn grijze is vandaag vanuit Frankrijk verzonden. Ik maak een NA topic met veel foto’s inclusief macro foto’s zodra deze binnen is. Ben erg benieuwd hoe deze er in het echt uitziet.

11 likes

Oohh! Spannend! Wanneer denk je dat je het horloge binnen krijgt?

2 likes

Ik hoop morgen of overmorgen :blush:

Tjeempie, er komen toch wel een paar heel mooie Seiko’s aan! Ik ben heel blij met mijn SBDC053 (om eerlijk te zijn als klusklok, want hij wint het nooit van de Sub. Daarnaast vind ik hem te groot met 42mm, liever 40mm

Ben heel benieuwd hoe de SPB149 het gaat uithouden tegen de SLA017… kunnen we dat niet organiseren? Ben Echt heel benieuwd… allebei 40mm…

Kwam trouwens net in mijn zoektocht naar filmpjes over de nieuwe Seiko de internationale @Chillekasper ‘s tegen…

1 like

Dat zij toch wel 2 echt verschillende horloges, waarom deze vergelijken? Omdat ze allebei limited zijn?

2 likes

Omdat ze allebei 40m zijn.
En ik een SLA017 wil en hopelijk genezen ben na het vergelijk met een SPB0149 :laughing:

1 like

Misschien omdat ze beide op hetzelfde horloge gebasseerd zijn :upside_down_face:

Haha zover was ik ook, maar dan is een vergelijking met de 143 toch logischer? Die vind ik het meeste lijken.

Ik snap dat je er hebberig van wordt trouwens :sweat_smile:

en binnen!

54 likes