Seiko SPB14X Only (Deel 1)

Ja klopt, ik heb dat ook al een paar keer voorbij zien komen! Alleen Seiko rept daar nog niet over… terwijl ze bij de duurdere modellen dat wel heel expliciet vermelden. Het zou natuurlijk wel heel tof zijn als het ceramic is.

1 like

Ja zo sta ik er ook een beetje in!! Ik wil hem heel graag hebben, maar dan eigenlijk voor rond (of eigenlijk max) 1.000 euro.

Nog even een plaatje van de achterkant! :grin:

2 likes

Ja klopt alleen de SPB149 is LE (5,500 stuks), de andere modellen niet. Die tolerantie vind ik inderdaad ook maar matig, zeker voor zo’n relatief duurder horloge. Maar goed, wat je zelf ook aangeeft, zelfs mijn eenvoudige SKX013 loopt ruim en ver binnen die toleranties.

Die vintage brown is cool!

5 likes

Helemaal eens, erg nice maar te duur wat mij betreft :frowning:

Nieuwe ‘live’ foto’s van Facebook.

Van links naar rechts, de SPB149 voor ca. 1.350 euro met daarnaast de minder bereikbare SLA017 met een adviesprijs van 6.500 euro.

Zo naast elkaar. De bezel is echt wel een stuk… dikker. :face_with_monocle:

20 likes

:ok_hand:t4: mooi. Ik hou wel van dit soort duikers.
Duur? Nog wel…En ik zie hier dagelijks oerlelijke modellen voorbij komen die 2, 3 of 5 x zo duur zijn, dus tja :smirk:

7 likes

Leuke duiker maar voor dat geld is er nog veel meer te koop. Dus niet aan mij besteed.

1 like

Ik kijk net even op mijn SKX007, ook geen cyclops hoor :wink:

4 likes

Die blauwe vind ik het mooist!
Maar ja de prijs hé.

Ze zijn echt erg mooi! Maar zoals iedereen aangeeft, wel wat aan de prijzige kant.

Ik lees regelmatig hier “voor dat geld liever iets anders!”, mijn vraag is, wat dan?

Goed gelukt. Maar duur. Onoverkomelijk? Nee.

1 like

Voor een paar centen meer neem ik deze
image

16 likes

De Seiko vind ik persoonlijk mooier ( beide niet in het echt gezien natuurlijk), maakt het uurwerk veel verschil? Wat is de range van die Sinn?

Edit: Die Sinn is trouwens ook wel erg mooi. Even wat filmpjes bekijken :wink:

1 like

Volgens mij zit hier een sw 220-1 in (sellita), correct me if in wrong. Afwijking geen idee, maar sellitas zijn uitstekende uurwerken

Mooi horloge, maar zoals al aangekaart; erg duur voor een simpel uurwerk. Paar jaar terug zou dezede helft of minder hebben gekost. Wil Seiko de nieuwe rolex worden?

1 like

Oris 65 op staal
Sinn 556i op staal
Tag Heuer
Etc

2 likes

Allemaal mooi.
Pas op de plaats.
Genoeg Seiko’s!

Mooi zijn ze zeker. Kopen doe ik ze zeker niet.