Seiko SPB14X Only (Deel 1)

Damn wat een mooi ding :heart_eyes:

Hmm. Bezel te breed. Het is nog steeds geen Oris sixty five. :slight_smile:

Komt me prima uit, kan ik de aandacht weer richten op de horloges die dat verdienen: Een zwikje GSen en een Alpinist met lichte plaat. :slight_smile:

1 like

Ik kan niet wennen aan de X op de plaat, net als de 5jes kan ik er niet overheen stappen dat het overkomt als ‘budget’ horloges. Zal wel psychisch zijn maar ik zou deze serie daarom al nooit overwegen. En dan de prijs >1000 is echt te gek…

3 likes

:joy:… grappig dat ik dat juist niet heb, maar weer wel met andere logo’s of namen.

1 like

Met de 5 heb ik dat ook. Met de X heb ik dat eigenlijk niet. Echter vind ik wel dat het geheel mooier zou zijn zonder de X.

(Jaja, het is geen x meer een p en een s ofzo)

1 like

Toen ik ze zag wist ik het meteen: ga deze kopen, de grijze of de blauwe, ben er nog niet uit. Wacht immers al tijden op zo’n formaat, denk dat de grijze subliem zal zijn.

1 like

Ik ga voor de middelste …ben alleen geen fan van limited editions.

1 like

Ik begin toch nog te twijfelen tussen deze twee. :face_with_monocle:

Tussen deze twee absoluut de SPB143. De kastvorm van die 151 doet me aan Quagmire denken …

17 likes

mijn voorkeur gaat ook uit naar de 143.
Komt wat fijner over.

Mooie review met veel ‘face time’ voor het horloge!

Ik vind het echt erg mooi, ik vraag me alleen nog af of het misschien toch ietsjes te dik is. Ik denk dat 12mm ideaal was geweest!

10 likes

Heel gaaf, daar laat ik mijn SPB051, hoe fijn die ook is, voor schieten!!

Goedkoopste chrono24 prijs voor een nieuwe 356 op staal ligt op €1690, deze Seiko komt op €1230, ofwel 450 verschil tussen de Seiko duiker en de Sinn flieger, appels met peren

1 like

Cool ding, mooie verhoudingen. De datum stoort me niet en het uurwerk kun je voor een paar tientjes goed kunt laten afregelen, COSC spec zou voor 6r’s haalbaar moeten zijn. Zie het als een Toyota 2JZ waar het potentieel er af-fabriek niet uit wordt gehaald

Ben benieuwd voor hoeveel deze straks bij Seiya of solojapan te koop is

1 like

Ik heb begrepen dat de toewijzing van de Limited Edition SPB149 is begonnen en juweliers nu gaan beginnen aan pre-orders. Ik twijfel nog wel omdat 1.350 euro best wel stijl is.

1 like

Ik heb er eentje besteld in Duitsland, overweeg om deze te annuleren als ik de 149 in nl kan krijgen. Iemand suggesties qua juweliers/adressen om deze te bestellen?

BouwmanOnline. Vanmiddag op de site als pre-order. Had je hem in Duitsland nog voor een betere prijs of gewoon voor de adviesprijs?

1 like

Nee, zelfs 15 euro duurder ivm verzekerde verzending. Hij staat daar nu wel op sold out, net als op alle andere sites waar de pre-order mogelijk was. Verwacht trouwens niet dat de 149j1 veel gaat zakken. Bij de andere modellen is wachten tot de prijs wat zakt wel een goeie keuze denk ik.

1 like

Is het je nog gelukt om hem in Nederland te pre-orderen? Ik zie hem nu wel op de site van Bouwman Online staan en ook bij Van Willigen in Den Haag kon ik zonder problemen reserveren.

2 likes

Ja zonder problemen kunnen annuleren en bij Bouman gekocht. Bij Van Willigen zie ik hem niet op de website staan, zelfde prijs neem ik aan?

1 like