Seiko SPB14X Only (Deel 1)

Ja alleen de SPB149 is limited tot 5500 stuks, de overige modellen zijn rond de zomer verkrijgbaar.

Ik ben nog steeds enthousiast maar de hoge prijs van de LE houd me nog even tegen en daarnaast wil ik wachten op de SPB187 / 185 (gerucht nieuwe MM200) in de hoop dat de diameter rond de 41mm ligt.

3 likes

Ik zie dat de spb149 pre order al uitverkocht is op de meeste plekken.

Ik vind het echt een heel mooi horloge, maar ook alleen de limited edition. De kleuren zijn top en dat goude accent op de wijzer in de letters, erg mooi.

Ik denk dat het horloge perfect was geweest als het ook wat dunner geweest zou zijn (<13mm is toch wel een dikke pil) en misschien crown guards om wat meer tool gevoel te krijgen.

Vervelend dat het een LE is, ik had graag eerst even wille passen :slight_smile:

1 like

Weer nieuws?

Heel tof. Ik hoef er eigenlijk niet één op staal, want ik draag elke dag mijn Tudor BB36. Maar een mooie Seiko duiker op rubber/tropic in net een ander kleurtje dan zwart-wit is wel heel tof. En deze oogt ook heel tof. Ben benieuwd naar echte foto’s of video’s.

2 likes

Ben ook benieuwd naar echte foto’s. Vind deze op het randje van “gaaf” en “over de top”.

Vind hem ook erg gaaf maar waarschijnlijk weer dezelfde problemen als met alle duikers. Maar goed dat ligt aan mij. Als ik die afwijking niet had had ik denk ik wel 10 Seiko duikers gehad.

Welke problemen met duikers?

ring
De uitlijning van de chapter ring.Ik dahct dat dit bij de duurdere modellen wel goed zou zijn maar nu zie ik op de Stockfoto van deze weer hetzelfde probleem. Staat op 6 uur niet recht. Ik heb OCD.:wink:

4 likes

Dat lijkt me precies het goede randje :sunglasses:

Nieuwe plaatjes op ABTW: https://www.ablogtowatch.com/hands-on-with-seikos-new-prospex-62mas-diver-interpretations/

Wel kicken

23 likes

Wristshot ziet er goed uit! Stoerder dan ik had verwacht van de renders

1 like

Dat ziet er wel een heel stuk beter uit dan de tenders inderdaad. Op de tenders vond ik deze er eigenlijk gewoonweg lelijk uitzien. Nu denk ik, eigenlijk is deze ook best mooi!

1 like

Ik zie nu overigens dat ze in dat artikel zeggen dat deze maar liefst 15mm dik zijn, in plaats van de geadverteerde 13m! Dat zou wel heel erg jammer zijn!

Ik denk dat de auteur in de war is met de sla037j1, die is namelijk 14.7mm. De SPB14x zijn 13.2mm. (volgens seiko zelf)


2 likes

Ik hoop dat je gelijk hebt, maar dat werd in de comments daar ook gesuggereerd, waarop het nogmaals bevestigd wordt;

1 like

Mooi horloge, maar mist toch in de details.
De bezel insert lijkt eerst een dlc coating gekregen te hebben, en daarna een brush oid… ik kan het niet goed zien op deze foto’s, maar het ziet er voor mij rommelig uit.

1 like

Ja dat viel mij ook al op. Alsof die altijd vies lijkt ofzo. Heel jammer want de bezel is wel ceramic dus zou juist de beste eigenschappen moeten hebben.

Ik vind het juist mooi en passend bij een toolwatch, die gebrushete bezel.

Welke afwerking en vind je nog meer ondermaats?

Wat me opvalt is hoeveel mensen intressen hebben in de horloges. 3 jaar geleden waren denk ik een stuk minder mensen bereid 1k+ voor een seiko neer te leggen. De mm300 was voor sommigen een uitzondering dan maar dat was ook slechts voor een select gezelschap liefhebbers. Apart hoe snel zo’n ontwikkeling gaat.

4 likes

Niet alleen voor Seiko he. Heel de horlogemarkt maakt momenteel hoogtij mee. De populariteit van Rolex, Tudor en in mindere mate Omega straalt af op de merken daaronder.