Seiko SPB14X Only (Deel 1)

Ziet er lekker uit.
Foto’s gekregen van een bevriende Seiko AD.

25 likes

Prachtig😍 Wel jammer dat de kroon niet gesigneerd is en de bezel niet goed uitgelijnd!

2 likes

De AD heeft snel ff wat foto’s van dit moois gemaakt en waarschijnlijk niet op de stand van de bezel gelet.

3 likes

Die bezel inderdaad, zou je niet verwachten bij een klokje in deze prijsrange. Maargoed, mijn pre-order staat al, hopelijk valt de mijne mee.

1 like

Bij pre-productie draait de afd QC nog niet optimaal. Maar dit is zelfs voor Japanse begrippen slordig…

Blij als ik nu nog steeds ben met mijn nieuwe Presage, bekijk ik deze SPB49 gewoon als zoveel andere mooie horloges, prachtig ontwerp, mooie verhoudingen, schitterende kleur dial, alleen nog te duur voor deze jongen. Jammer…:wink::smile:

1 like

Waarom hebben merken zoveel moeite met het maken van passende end links? Foutmarge van 2mm of zo? Jammer.

1 like

Sta ook op de lijst voor de 149, maar zit steeds naar de 147 te kijken. Misschien is dat wel de mooiste :grinning: benieuwd wanneer de eerste gebruikers review online komen…

1 like

Ik dacht dat ze pas later beschikbaar komen? Krijgen ADs al eentje in voorraad ofzo?

Waar doe je dat? :slight_smile:

Gewoon bij je lokale Seiko dealer vragen, worden er niet heel veel in NL uitgeleverd wat ik begreep (maar dat kan ook verkooppraat zijn :wink:)

1 like

Dat zeggen ze in Duitsland en Frankrijk in ieder geval ook, en bij de buren aan de andere kant van het kanaal zijn ze ook door alle pre-orders heen. Lijkt een populair modelletje te zijn. 5500 voor een model in deze range zou opzich voldoende moeten zijn, maarja misschien komt er een tweede “wave” na de zomer.

De 147 lijkt me ook erg mooi (hoewel ik normaal gesproken niet van de duikers ben).

Meen ook ergens gelezen te hebben dat er bij de 147 blauwe lume gebruikt is (en op twee andere modellen juist groen), mocht dit het geval zijn wat mij betreft een extra plus voor de 147.

Haha Ben benieuwd, zou wel een beetje knullig zijn voor een LE maar net iets ander nummertje en gaan. Ik zit iig bij de eerste wave

Ge wel dig! Lekker sportief en alles lijkt goed met elkaar te kloppen. Rubber staat hem ook niet verkeerd.

Het is dat er Seiko op staat anders zou die nek aan nek gaan met bv een Black Bay imo. Maar dit is puur op plaatjes ben benieuwd!

Lijkt me niet dat ze dat kunnen doen toch? Limited-edition-maar-toch-niet-zo-limited-dat-we-geen-tweede-wave-gaan-doen…

2 likes

Dit is toch gewoon een prototype/ presentatie model.

4 likes

Volgens mij wel. Kijk maar naar de tijd en datum.

1 like

Lokale Seiko dealer, ze krijgen er 1 …en die is voor mij :slight_smile:

1 like

Uitlijning van de bezel is 1 ding, misalignment van de dial vind ik veel erger, helemaal voor deze prijs! De dial moet net een tikkie met de klok mee…

Iemand al iets gehoord over de pre-orders? Was oorspronkelijk begin juni geloof ik. Maar ik heb nog niks gehoord van de dealer.

1 like