Seiko SPB14X Only (Deel 2)

Sinds twee dagen lid van dit Seiko clubje… TOPHORLOGE

Overweeg je een vd twee (of allebei) te kopen?

Het filmpje dat @richardr deelt heb ik nog niet bekeken en is me wat lang voor nu, dat zal ik straks eens doen. Hij begint echter met de statement dat beide horloges even duur zijn (bij hem althans), voor mij was de Oris 2x zo duur. Ook als je naar MSRP kijkt is het verschil groot, €1300 vs €2200. Tweedehands is het verschil kleiner maar nog steeds ‘groot’ denk zo’n €800 vs €1300. Dus dat neem ik mee in mijn afweging. Los van dat vind ik de Seiko interessanter (en dus mooier) afgewerkt.

Zeker waar, 100% mee eens.

Daar ben ik het helemaal niet mee eens, maar dat kan ook aan mijn pols of persoonlijke voorkeur liggen. De Oris is een stuk lichter en dat merk je, de band tapert ook heel mooi maar die van de Seiko voelt steviger/degelijker. En zit (mij iig) heerlijk :+1:t2:

1 like

Hier ook maar weer eens op staal. Blijft een topper :ok_hand:t4:

6 likes

Al meermaals met een half oog naar de 65 gekeken. Maar steeds afgehaakt. Wel nog niet om de pols gehad.

Heb zelf een SPB077, ik denk dat die van afwerking mag vergelijken met de SPB14X. Dus ik tracht de 65 te plaatsen tov wat ik nu ken.

Zowieso een ander DNA, die 65 is een skindiver (met bijhorende voor en nadelen).

2 likes

Mwoaah, sowieso een héél ander soort duiker. Ik heb zelf tegelijk een SPB087 en SPB185 gehad (oude en nieuwe MM200) en de nieuwe generatie is wel wat complexer afgewerkt (meer verschillende vlakken bijv). Die is van dezelfde generatie als de 62mas en beter vergelijkbaar, wel een compleet andere band en vibe/uitstraling.

Als ik moest kiezen tussen de mm200 en de Oris dan koos ik elke dag van de week de Oris :v:t2: maar ik vind de 62mas veel toffer dan de mm200 :man_shrugging:t2: misschien is dat ook wel het ‘probleem’, ondanks de verschillen zijn het wel allebei vintage inspired modellen uit dezelfde periode :wink: overigens is dát bij de Oris m.i. wel veel beter gelukt met dat mooie bolle glaasje, die dunne bezel en sterk taperende band :+1:t2:

1 like

Helaas en tot mijn teleurstelling liep het uurwerk na anderhalf jaar bij normaal dagelijks gebruik steeds minder accuraat. Dat viel tegen van een Seiko uit deze prijsklasse. Wel positief is de 2 jaar garantie, wordt vervolgd.

1 like

Welke app is dat eigenlijk?

1 like

“Watch Accuracy Meter” op android/playstore

2 likes

12 likes

Zo veel gezichten waardoor ie blijft boeien :+1:t2:

17 likes

Ik snap je wel, eigenlijk verwacht je bij Seiko voor die prijs een perfect uurwerk die goed is afgeregeld. Ik heb hem laten bijstellen door een horlogemaker en dat heeft wel echt geholpen.

Ik draag het horloge af en toe, dus heb er wat minder last van. Maar als daily beater wil je gewoon dat hij goed loopt!

1 like

Ja mooi die dial!

Schitterend toch? Ik zit te twijfelen om hem in te ruilen tegen een BB58 maar nog steeds verliefd.

21 likes

Dat zou ik niet doen. Neem er dan een BB58 bij. Ze kunnen allebei heel goed samen in één collectie en vind ze erg van elkaar verschillen.

6 likes

Als ik deze foto zo van jou zie, vind ik dit een mooier horloge dan zowel de zwarte als de blauwe bb58. Die vielen me allebei tegen “in the metal”.

Het contrast in jouw spb is fantastisch :star_struck:

3 likes

10 likes

Terug van de APK en loopt super strak

10 likes

O nee was er wat mis Menno?

2 likes

Hij liep toch niet lekker na overname, dus onder gerantie terug naar Seiko gestuurd :muscle:t2:

2 likes

En wat heeft die eraan gedaan dan? Voor zover ik weet reguleren ze zelf niks, er komt hooguit een nieuw uurwerk in.

1 like