Seiko SPB14X Only (Deel 1)

Er is inderdaad een kleurverschil, maar valt in de praktijk nauwelijks op en doet geen afbreuk aan de combinatie Seiko Strapcode.

1 like

Poooh, dat ziet er goed uit zeg!
Sluit netjes aan zo

1 like

5 likes

De eerste foto is representatief voor hoe ik de horloge op mijn pols zie. Door alle diverse reflecties van de bollingen valt een kleurverschil me niet op.

Op de tweede foto zie je het verschil op de meest duidelijke manier. Tevens zie je de dat de end link bovenop vlak loopt terwijl de horloge zelf daar een bolling maakt. Dat is wel iets dat mij opvalt.

De clasp is in de “ouderwetse” pusher stijl. De sluiting is nu iets te strak dus ik zal kijken of ik de klem wat kan buigen.

8 likes

Crosspost.

10 likes

Bedankt voor je foto’s! Je ziet inderdaad wel een kleurverschil maar dat is bij andere banden eigenlijk ook wel. Ik vind het een mooie band.

Seiko gebruikt volgens mij een speciale coating waardoor je dit altijd zal zien inderdaad, ik trok het slecht :sweat_smile: maar is ook maar net waar je je aan stoort.

1 like

Vandaag 5 Nato’s binnen gekregen.
Dat ding kan echt alles hebben he

14 likes

Een banden slet :stuck_out_tongue_closed_eyes:

2 likes

Dat zeker :wink:

1 like

De originele stalen band volgt ook niet de contour van de kast. Het is dat het stukje “center link” dat wat verhult, maar ik vind het een klein minpuntje aan het model.

Mooi! Ik heb ook vandaag m’n 3 bandjes van cheapestnatostraps binnengekregen, waaronder die mustard ribbed.

Morgen maar eens spelen ermee! :grinning_face_with_smiling_eyes:

3 likes

Welkom bij de mustardnatogang hahaha

3 likes

Dankjewel, om de aansluiting van de band op de kast mooi passend te krijgen heb ik de eindstukken, steeds in kleine stapjes, op drie vlakken pas gevijld met een kleine platte zoetvijl en een halfronde sleutelvijl.

Bewerking op drie vlakken, ronding, hoogte en diepte, waarbij niet te veel in één keer wilt doen. Het meeste werk zat in het hoogte bepalend vlak.

Het lastige is om de zichtkant niet te beschadigen, wat aardig gelukt is door de Strapcode band op een houten balkje met uitsparing te vijlen.

Nadat de band goed aansloot op de horloge kast, met fijn schuurpapier onder 45grd de bramen van de zichtranden weghalen en kantjes breken.

3 likes

Inderdaad, echt een gemiste kans. Dit was een van de dingen die ik direct zag bij het passen, en nu kan ik het niet meer ‘niet zien’.

Lekker is dat he, beetje pielen en proberen

:rofl: :fist_right:t3: :fist_left:t3:

Mooi gelukt hoor :ok_hand:t3:. Zoiets wil je niet te snel doen idd :sweat_smile:

2 likes

16 likes

12 likes

Yes! Welkom bij de Mustardnatogang :grin:

2 likes

Mooie foto :+1:t2:

1 like

Moest deze hier ook nog ff delen.

16 likes