Seiko SPB14X Only (Deel 1)

Ja, die band zit echt goed, maar helaas zitten die gaatjes voor mij gewoon niet op de juiste plek.

1 like

SPB lovers: mijn 143 heeft (net als alle andere SPBXXX) vrij dikke pushpins met ook dikke verende kopjes. Deze pins passen niet in een aantal banden die ik heb. De dunnere pushpins die ik heb hebben ook hele dunne verende kopjes waardoor ze vrij veel speling hebben wanneer ik ze in de gastjes van het horloge plaats. Zijn er pushpins te koop welke dun zijn dat ze in de meeste bandjes passen maar toch die dikke verende kopjes hebben?

Ja! Je moet de 1.1mm tip hebben, soms noemen ze die ook heavy duty/semi-heavy duty spring bars. Vast ook wel ergens anders te krijgen maar hier twee voorbeelden:

2.0mm/1.1mm tip:

1.78mm/1.1mm tip:

4 likes

Top! Thanks.

Na die regenachtige start van de dag is het ineens weer zomer!

6 likes

Ik gebruik deze naar tevredenheid:

3 likes

Bandenwissel. Eigenlijk te veel kleur voor mij, maar voor ‘n keertje wel grappig.

7 likes

Hier ook op een CNS ribbed NATO, ga wel kijken naar een Erika’s ofzo die wat zachter zijn

5 likes

Seiko SPB239J1 op de donkerbruine Seichu NATO

8 likes

11 likes

15 likes

8 likes

8 likes

Zomer :sunny:

11 likes

Nog wat plaatjes van vandaag.



9 likes

CNS, the gift that keeps on giving >

5 likes

Die premium nato van CNS heb ik ook, en kleurt perfect inderdaad (dat is 'm toch?).
Er is ook nog een andere manier om 'm om je pols heen te doen, waardoor die flap ‘verdwijnt’. Zie de tweede methode in deze video bijvoorbeeld (vanaf 2:23; er zijn vele andere ‘tutorials’ hierover): https://www.youtube.com/watch?v=FI7Wo12mfDU. Dit is hoe ik ze persoonlijk het liefst draag.

2 likes

Methode 2 is voor mij “de” manier om een Nato te dragen.

1 like

6 likes

Klopt, dat is ‘m. In het verleden heb ik wel eens andere methoden geprobeerd, maar dat zat niet lekker. Ook afknippen wel eens geprobeerd, maar ook dat was eigenlijk nooit een succes. Daarom terug naar de oude methode met de flap. Ik ga de video kijken en nog maar eens proberen. Anders is de flap voor mij nog steeds acceptabel.

Edit: gelijk maar even geprobeerd. Foto’s uploaden lukt helaas niet.

Ik heb hem vrij losjes zitten, omdat het anders niet comfortabel is. Dat komt door de eerste keeper, vlak naast de gesp. Die blijft in een hoek staan, waardoor de band in mijn pols drukt. Wellicht dat een combinatie van methode 2 en het korte stuk eraf knippen dan wel het beste werkt.

1 like