Seiko SPB14X Only (Deel 1)

:point_up::point_down:

:point_up::point_down:

Ook de bezel is behandeld met diashield :ok_hand:

2 likes

Toffe reactie zeg. Bedankt.

Oh ja maar dat is zo. Hij zal z’n geld best wel waard zijn. Tuurlijk. Seiko maakt geen troep (al laat de Q keuring wel wat te wensen over…soms). Ach, misschien is het gewoon niets voor mij in deze maat. Ik wens jullie er veel plezier mee. :grin:

1 like

Insgelijks! Ik haalde mijn inspiratie uit jouw bericht, waarin je min of meer dezelfde kwats verkocht.

Fijne maandag!

1 like

Heeft iemand 'm afgewogen tegen de Colt 41 met ‘dezelfde’ grijze dial? Die is ook wel erg mooi hoor! Wel weer wat duurder, maar occasion te krijgen voor 600 euro verschil met de SPB nieuw. Als Seiko met de ‘moderne’ prijzen met de “grote jongens” mee wil spelen mag ik ze er ook mee vergelijken natuurlijk!

2 likes

Deze is toch zo’n 3000 euro? Oftewel, maar dan het dubbele? Niet echt in dezelfde categorie lijkt mij.

Desondanks, toevallig wel even naar gekeken, maar mist toch wat karakter voor mij, ondanks dat deze ook erg mooi is.

Tweedehands 1700-1900 euro. Nog steeds niet hetzelfde, maar naar mijn idee wel een alternatief om rekening mee te houden.
Waarom dat ding nieuw 3k moet kosten begrijp ik ook niet. Dat zou ik er in ieder geval nooit aan uitgeven. :sweat_smile:

De SPB143 gaat tweedehands binnen afzienbare tijd voor 700-900, je moet wel tweedehands met tweedehands vergelijken dan.

4 likes

Nice, heb jij dit inzicht uit de krant van over een maand of van over een jaar?

Je kunt wel weer heel wijs komen doen hier, maar de 149 gaat al voor 1000.

Daarnaast weet jij net zo goed dat de modellen via bijv Magi aardig onder list verkrijgbaar zijn.

1 like

chrono24 geeft zo’n grafiekje van de waarde wisseling over de afgelopen tijd. Als je platina member wordt loopt het grafiekje door tot een jaar in de toekomst. :laughing:

1 like

Maar goed. Minder karakter dus. Ook begrijp ik mindere kwaliteit lume op de Breitling. Ook weer een halve mm groter. Maar, wel veel dunner met 10mm of in die richting.
Fijnere band?

Laat maar, ik heb even gekeken naar de Breitling: geen in house uurwerk. Endlinks lijken van een heel ander horloge te zijn, passen van geen kant en de afwerking van de kast is bij lange na niet zo mooi als van de Seiko. Lume schijnt minder te zijn. Wel een mooier afgewerkt uurwerk, maar dan geen zichtbodem? EN DAN dubbel zo duur. Beetje raar. Terug op doel: de Seiko.

Hoort deze nu wel of niet hier? :thinking:

7 likes

In de titel staat SPB149 maar volgens mij bedoelt de TS de SPB14X serie. Wellicht kan TS dit even ophelderen?

Plaatje voor de sfeer:

Er is ook een 62MAS only topic overigens.

8 likes

Wel eens de linkse overwogen? Die werd geïntroduceerd tijdens Baselworld in 2017. Kost 2 maal een turtle en afwerking is minstens 2 maal beter.



4 likes

Ik vind die rechtse wel mooi :joy:

2 likes

En anders ik wel😂

1 like

Ik heb ze allebei gehad. Ben het behoorlijk met je oneens.

We kunnen de titel van de topic veranderen in SPB14X only, als dat duidelijker is?

1 like