Shit, Vocht in horloge?

Ik heb niet alles gelezen, dus sorry als het al geschreven was :
deksel af, een paar minuten met een “hair dryer” blazen, dan deksel sluiten :wink:

@Inca Zo een apparaat heb ik helaas ook niet thuis :stuck_out_tongue:
Thanks voor de tip ik leg hem anders een peer uur boven de verwarming en daarna een paar uur op kamertemperatuur.

Laat morgen wel weten of het gelukt is :thumbsup:

Waarschijnlijk wel. Zo heb ik het met een van mijn Komandirskies ook een keer gedaan.

Ook geen idee. En nooit met vetjin geprobeerd. Wel met rijstkorrel en oh ja, ook icm koelkast. Die trekt ook vocht weg.

En hij ligt te drogen. Heb er weinig verstand van maar de rubber ring in de achterdeksel zag er nog prima uit.

Verder raak ik niks aan en laat hem zo eens even liggen.

Ik vind het eigenlijk wel interessant om eens het uurwerk te zien… :stuck_out_tongue:

1 like

Verwijder dat plastic ringetje nou even.

Het is gelukt. Thanks voor de tips iedereen!

Het is gelukt, thanks iedereen voor de tips!

1 like

Een koelkast is inderdaad een uitdrogende omgeving.

Elf.

Lang geen reactie gegeven, maar in de Salvage gaat het vaak zelfs in de vriezer.
Boeken en dergelijke.

Als je van binnen naar buiten de koude lucht in gaat het horloge
goed onder je mouw houden.
Het horloge moet even kunnen acclimatiseren.
Anders condenseert de kleine hoeveelheid vocht in de lucht binnen in de kast op de binnenkant van het glas.

Als het mis gaat zie je dit verschijnsel ook wel boven het datumvenster,
simpelweg omdat je pols de binnenkant van de kast verwarmt.
Als je minder geluk hebt laat het condens na het drogen een lelijk
waasje achter op de binnenkant van het glas.
Bij de eerst volgende servicebeurt het glas aan de binnenkant goed
laten reinigen.

Grt.

1 like

@drex. Dat was dus de reden dat het glaasje aan de binnenkant was beslagen. Zal er in het vervolg op letten

1 like

ik leg een kompleet verdronken mobieltje na onmiddellijke demontage en spoelen met demi water in de hete lucht oven op 40 graden om te drogen.
Drogen alleen in de oven bij een iets vochtig horloge zal ook wel helpen bij een open gemaakt horloge